تلفیق داستان‌سرایی مدرن و نقل عاشورایی در یک کتاب | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۶

تلفیق داستان‌سرایی مدرن و نقل عاشورایی در یک کتاب

انتشارات کتاب نیستان کتاب «سفیدتر از برف، خوش‌بوتر از یاس» را به قلم غلامرضا آقایاری با تلفیق سنت داستان‌سرایی مدرن و نقل سنتی حادثه عاشورا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا، انتشارات نیستان کتاب «سفیدتر از برف، خوشبوتر از یاس» نوشته غلامرضا آقایاری را منتشر کرد.

داستان این کتاب از زبان نوجوانی شکل‌ می‌گیرد که پدرش صاحب قهوه‌خانه‌ای است که قرار است مرشدی پیر که از دوستان پدرش است در آن پرده بخواند. پسر چنان محو پرده‌خوانی مرشد می‌شود که حس‌ می‌کند همراه با او به داخل پرده و صحرای کربلا وارد می‌شود و از نزدیک شاهد همه آنچه در آنجا رخ می‌دهد می‌شود.

کتاب در ادامه و طی فصول مختلف خود در قالب همین سناریو روایتی از زندگی برخی از اصحاب کمتر شناخته شده در حادثه عاشورا را در قالب مواجهه نوجوان سفر کرده به صحرای کربلا با آن‌ها بازگو می‌کند.

«سفیدتر از برف خوش‌بوتر از یاس» بیش از هر چیز وام‌دار ایده داستانی خودش است. در این کتاب، مخاطب امروزی به ماجرایی تاریخی و مقدس که هزاران سال قبل رخ‌ داده است، سفر می کند و  این سفر با روایت سنتی پرده‌خوانی و تلفیق روایت داستانی مدرن با این نوع از نقل داستانی تلفیق و پیوند می یابد.

داستان آقایاری در این کتاب می تواند پاسخی به سوالات نسل نوجوان  باشد در مواجهه با مناسک مذهبی ماه محرم و درباره شخصیت‌های حاضر در آن که تا پیش از آن‌ها در قالب مرثیه و روضه درباره آن‌ها اطلاع کسب کرده است.

انتشارات کتاب نیستان «سفیدتر از برف خوش‌بوتر از یاس» را در ۱۰۴ صفحه و با قیمت ۲۳۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است