کارتونیست‌ها پیشگام در واکنش به موضوعات روز دنیا هستند/ تاثیرگذاری با ابزار ساده | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
محمدعلی خلجی در گفتگو با صبا:

کارتونیست‌ها پیشگام در واکنش به موضوعات روز دنیا هستند/ تاثیرگذاری با ابزار ساده

محمدعلی خلجی معتقدست کاریکاتوریست ها در واکنش به موضوعات روز دنیا در جبهه اول حضور دارند و آثارشان تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطب دارد.

محمدعلی خلجی هنرمند کاریکاتوریست در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره واکنش هنرمندان کاریکاتوریست به موضوعات روز دنیا گفت: کاریکاتورییست ها همیشه در واکنش به موضوعات روز دنیا در جبهه اول حضور دارند و آثاری را با موضوعات روز خلق می کنند. اکنون که ویروس کرونا به موضوع روز دنیا تبدیل شده است نیز اگر سری به شبکه های اجتماعی بزنید خواهید دید که بیشتر آثار هنری با موضوع کرونا متعلق به هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست است و تعداد جشنواره های کاریکاتور که با موضوع کرونا برگزار شده نیز بسیار بیشتر از دیگر جشنواره های هنری است.

این هنرمند کارتونیست با اشاره به ویژگی های هنر کاریکاتور بیان کرد: هنرمندان دیگر شاخه های هنری هم در زمینه ویروس کرونا فعالیت داشته اند ولی کارتونیست ها فعالیت بیشتر و چشمگیرتری دارند به این دلیل که ابزار گران قیمت و انرژی زیادی برای خلق اثر در این حوزه نیاز ندارند.

به گفته وی، کاریکاتوریست ها می توانند با ابزار بسیار ساده، ایده هایشان را اجرایی کنند و بیش از ابزار و وسایل کار، ایده های آنها حائز اهمیت است و در نهایت آثار هنرمندان کارتونیست نسبت به دیگر آثار هنری تاثیرگذاری بیشتری نیز دارد.

خلجی که از جمله هنرمندان کارتونیست بسیار فعال در این حوزه است و جوایز بسیار زیادی از جشنواره های خارجی را به خود اختصاص داده است، درباره مشارکت در جشنواره های خارجی در این دوران اظهار کرد: ما آثارمان را بیشتر پست می کنیم و با توجه به این که شرکت های هواپیمایی تعطیل هستند، فقط در مسابقات بین المللی که ایمیلی است، شرکت می کنیم و در این مدت نیز در چند جشنواره خارجی از جمله جشنواره هایی در کشورهای رومانی، بلژیک و ترکیه شرکت کرده ام.

وی در پایان با اشاره به جشنواره های کاریکاتور داخلی در زمینه کرونا گفت: چند جشنواره کاریکاتور با موضوع کرونا در ایران هم برگزار شده است که در شهرهای تهران، همدان و بجنورد بود و در این رویدادها نیز شرکت کرده ام.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است