«اینجا هم باران می‌بارد» اکران آنلاین نمی‌شود/ «سینماماشین» جای سینما را نگیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰
نادر طریقت در گفتگو با صبا:

«اینجا هم باران می‌بارد» اکران آنلاین نمی‌شود/ «سینماماشین» جای سینما را نگیرد

کارگردان «اینجا هم باران می‌بارد» معتقدست این فیلم باید در سالن‌های سینما اکران شود و اکران آنلاین مناسب آن نیست.

نادر طریقت کارگردان فیلم سینمایی «اینجا هم باران می‌بارد» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت اکران این فیلم در سال جاری گفت: فیلم «اینجا هم باران می‌بارد» را به پخش‌کننده تحویل داده‌ام و در نوبت اکران قرار دارد که البته شنیده ام از این به بعد سرگروه فیلم‌ها به صورت قرعه‌کشی انتخاب می‌شود.

وی درباره اکران آنلاین این فیلم افزود: اکران آنلاین مناسب فیلم‌‎هایی است که با بودجه دولتی ساخته شده‌اند و چه پول‌شان بازگردد و چه فروش خوبی نداشته باشد هم برایشان تفاوتی ندارد. ما برای هر یک ریالی که در فیلم خرج کرده‌ایم زحمت کشیده‌ایم و امید داریم این شرایط تغییر کند و فیلم «اینجا هم باران می‌بارد» در سالن‌های سینمایی اکران شود.

این کارگردان با اشاره به این که «سینماماشین» اکران مناسبی نیست، تاکید کرد: به عقیده من «سینماماشین» زمانی کارآمد است که سالن‌های سینما باز باشند و مردم نه به اجبار بلکه برای تفریح به تماشای فیلم‌ها در «سینماماشین» بروند یعنی در کنار سینماها این نوع اکران هم وجود داشته باشد. در واقع «سینماماشین» برای هر فیلمی مناسب نیست بلکه تنها برای برخی ژانرها و فیلم‌های خاص خوب است.

وی درباره کارهای اخیر خود بیان کرد: با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای ساخت مستندی به نام «مهمانی در جهنم» قرارداد بسته‌ام اما برای ساخت آن با مشکل مواجه شده‌ام زیرا برای ساخت آن با هر کسی که قرار می‌گذارم، می‌گویند صبر کن تا مساله کرونا به طور کامل تمام شود در نتیجه این مستند هم به اصطلاح روی هوا مانده است.

کارگردان فیلم سینمایی «اینجا هم باران می‌بارد» در پایان تصریح کرد: سه فیلمنامه نوشته‌ام و قبل از شیوع ویروس کرونا قرار بود که پیش تولید یکی از آن‌ها را آغاز کنیم و با سرمایه‌گذار هم صحبت کرده بودیم و پروانه ساخت آن را هم می‌توانستیم راحت دریافت کنیم زیرا ما سینماگران خط قرمزهای سینما را می‌دانیم، با این حال با توجه به تعطیلی فعالیت‌های هنری، برای ساخت آن فعلا دست نگه‌ داشته‌ایم و ما هم تابع مردم و شرایط موجود در کشور هستیم.

«اینجا هم باران می‌بارد» به کارگردانی نادر طریقت، نویسندگی هستی طریقت است که محمد متوسلانی آن را تهیه‌ کرده است.

از بازیگران این فیلم می‌توان به مریم بخشی، اتابک نادری، احمد نجفی، زهرا داودنژاد، بیوک میرزایی، احمدرضا اسعدی، رسول نجفیان و جمشید مشایخی اشاره کرد.

در خلاصه «اینجا هم باران می‌بارد» آمده است: این فیلم در ژانر دفاع مقدس و کودکانه است. در یک خانواده چهار نفری که با دنیایی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، مادر خانواده در پی این است تا تنها آرزوی پسر نیمه بینای خود را برآورده کند که خود این ماجراهایی را در پی دارد…

دلارام صادقی

انتهای پیام/

 

یک نظر