فیلم ممنوعه سنگاپوری در دسترس عموم قرار گرفت/ پیدا شدن فیلم در یخچال | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴
پس از 45 سال؛

فیلم ممنوعه سنگاپوری در دسترس عموم قرار گرفت/ پیدا شدن فیلم در یخچال

اولین و تنها فیلم رزمی سینمای سنگاپور که نمایشش به مدت 45 سال در این کشور ممنوع شده بود سرانجام در یوتیوب در دسترس بینندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری  صبا به نقل از ان ام ای، فیلم «حلقه خشم/Ring Of Fury» اولین و تنها فیلم رزمی سینمای سنگاپور که از سال ۱۹۷۳ نمایش آن در این کشور منع شده بود، این هفته بعد از ۴۵ سال در یوتیوب در دسترس بینندگان قرار گرفت.

بنا به گزارش آرشیو فیلم سنگاپور، فیلم «حلقه خشم» که در سال ۱۹۷۳ ساخته شد به دلیل نمایش گانگستریسم و تبه کاری و همینطور ترسیم گرایشات مربوط به اجرای خودسرانه  عدالت آن هم در زمانی که کشور سنگاپور در حال ارائه یک تصویر موجه از خود بود، نمایش آن در این کشور آسیایی ممنوع شده بود.

این فیلم با الهام از فیلم «مشت خشم» با بازی بروس لی محصول ۱۹۷۲ ساخته شده است. «حلقه خشم» داستان یک فروشنده ابله و کودن است که برای خونخواهی خانواده اش و مبارزه با اراذل و اوباش، کونگ فو را یاد می گیرد.

پیتر چانگ که بازیگر نقش اصلی این فیلم است و در زندگی واقعی هم یک استاد ورزش کاراته است، کسی است که تنها کپی فیلم را در یخچال خانه اش نگهداری می کرده است. این فیلم پس از یافته شدن در یخچال بازیگر اصلی فیلم در سال ۲۰۱۷ توسط آرشیو فیلم سنگاپور مرمت شد.

چانگ در سال ۲۰۱۷ در یک مصاحبه درباره این که چرا فیلم در دهه ۷۰ میلادی سانسور شد و رنگ پرده سینما را ندید، گفته بود: فیلم یک داستان واقعی در اواخر دهه ۶۰ سنگاپور را روایت می کرد زمانی که ما هنوز گروه های گانگستری داشتیم که به منظور حفاظت از افراد پول دریافت می کردند اما آنها گفتند شما نمی توانید خودتان قانون را در دست بگیرد و آن را اجرا کنید.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است