«تهران ورزشی» مقابل جوسازی‌ها می‌ایستد/ سوالات خود را از ما بپرسید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
محمدهادی نه‌برادر به صبا گفت:

«تهران ورزشی» مقابل جوسازی‌ها می‌ایستد/ سوالات خود را از ما بپرسید!

محمدهادی نه برادر که تهیه کنندگی چند برنامه رادیو تهران را در دست دارد درباره روند تولید، انتخاب سوژه و ارتباط با مردم در این برنامه که بیشتر ورزشی هستند، صحبت کرد.

محمدهادی نه ‌برادر تهیه کننده برنامه رادیویی «تهران ورزشی» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره رویکرد این برنامه رادیو تهران توضیح داد: هدف برنامه «تهران ورزشی» بیشتر جریان سازی و شفاف سازی است همچنین در برنامه اخبار روز را پیگیری می‌کنیم و از زاویه دید خودمان با مسئول یا ورزشکار یا هر کسی از اهالی ورزش مرتبط با آن موضوع صحبت می کنیم.

وی ادامه داد: خیلی از گفتگوهای برنامه دچار چالش شده است مانند صحبت با رییس کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال که اسماعیل حسن زاده گفت کسی که شهرستانی است و دو روزه به تهران آمده و تهران را بلد نیست حق ندارد از وزیر انتقاد کند. ما در آن برنامه جلوی آن حرف ایستادیم و باعث شد جریان «من هم شهرستانی هستم» در بین سلبریتی ها راه بیفتد.
به گفته وی، برخی از موضوعات را چندین روز ادامه می دهند تا بتوانند نظر مردم را جلب کنند.
نه برادر معتقد است که کیفیت «تهران ورزشی» و بازتابی که برنامه دارد باعث شده خبرگزاری ها هم برنامه را دنبال و موضوعات و مسایلی را که دچار چالش می شوند پیگیری کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که «تهران ورزشی» چه قدر در مسایل روز ورزشی اثرگذار بوده است، گفت: یک سری موضوعات خاص داریم که سعی می کنیم در برنامه به آن ها بپردازیم مثل موضوع نقل و انتقالات و بحث هایی که باعث می شود قیمت یک بازیکن بیش از اندازه بالا رود. در اینگونه مسایل ما با توجه به اطلاعاتی که داریم می دانیم که همه این ها یکی سری بازی و جوسازی است که برخی از ورزشکاران خودشان در فضای مجازی راه می اندازند تا قیمت خودشان را بالا ببرند. ما سعی داریم در برنامه «تهران ورزشی» به همین جوسازی ها و مسایل با گفتگو با مدیرعامل باشگاه ها و مسئولان ورزشی فدراسیون فوتبال ورود کنیم.
نه برادر افزود: ما تلاش کرده ایم که این موضوع و موضوعات مشابه در همه زمینه های ورزشی را شفاف سازی کنیم و ببینیم مشکل کار کجاست.
وی درباره آیتم های «تهران ورزشی» نیز توضیح داد: ما تمام خبرها را بررسی می کنیم و هر خبری را که جذاب تر است به عنوان موضوع روز برنامه انتخاب و با کارشناسان یا بازیکنان مربوطه گفتگو می کنیم. یک آیتمی هم داریم که تیتر روزنامه های ورزشی را برای شنوندگان می خوانیم.
 
جزییات برنامه «طنز ورزشی اجتماعی»
نه برادر همچنین درباره دیگر برنامه های خود در رادیو تهران بیان کرد: برنامه «طنز ورزشی اجتماعی» از دیگر برنامه هایی است که در آن از موضوعات مهم ورزشی که در طول هفته پیش می آید یک موضوع را انتخاب و با زبان طنز بیان می کنیم. در این برنامه مردم را درگیر موضوعی که انتخاب کرده ایم می کنیم تا آن ها هم نظرات خودشان را بدهند و هم یک برنامه شاد و مفرح باشد و هم مردم بتوانند اطلاعات لازم را کسب کنند.
وی درباره آیتم های این برنامه گفت: در این برنامه آیتم های متفاوتی داریم مانند «ترین ها» که به مهمترین اتفاقات ورزشی که افتاده است می پردازد. در این برنامه مسابقه ورزشی داریم که شامل مسابقه اسم و فامیل ورزشی، گزارش ورزشی، تشخیص صدای یک ورزشکار است.
نه برادر در پایان درباره برنامه دیگر خود که از رادیو تهران پخش می شود، توضیح داد: «از رادیو تهران بپرسید» یک برنامه مشارکتی است که به موضوعات و دغدغه مردم  می پردازد و سعی می کند با بیان یک سوال مشکلات خود را تا حدی برطرف کند. در هر برنامه یک موضوع را انتخاب می‌کنیم و در آن روز مثلاً درباره پوست و مو، مردم از طریق پیامک و یا تلفنی سوال خود را بیان می کنند و ما با دکتر مربوطه تماس می گیریم و آن ها  به سوالات پاسخ می دهند. یا اکنون به دلیل آنکه در فصل گرما هستیم متخصص تغذیه در برنامه می آوریم تا مردم بدانند در این فصل چه خوراکی های را مصرف کنند تا تا گرمازده نشوند.
برنامه «تهران ورزشی» با گویندگی برنامه محمد میر شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۵ از رادیو تهران پخش می شود.
برنامه «از رادیو تهران بپرسید» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به مدت ۲۰ دقیقه روی آنتن می رود.
یاسمن رئیسی یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است