جشنواره فیلم استانبول آنلاین آغاز به کار کرد/ نمایش ۱۵ فیلم منتخب از «کن» و «برلین» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۹

جشنواره فیلم استانبول آنلاین آغاز به کار کرد/ نمایش ۱۵ فیلم منتخب از «کن» و «برلین»

سی و نهمین دوره جشنواره فیلم استانبول از روز جمعه 26 اردیبهشت با نمایش 15 فیلم به صورت آنلاین کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری  صبا به نقل از دیلی صباح، جشنواره فیلم استانبول کشور ترکیه از روز جمعه ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) با نمایش ۱۵ فیلم به صورت آنلاین کار خود را آغاز کرده است و تا روز ۲۹ می (۹ خرداد) ادامه دارد.

سی و نهمین دوره جشنواره فیلم استانبول که از سوی بنیاد فرهنگ و هنر شهر استانبول سازماندهی می شود، پیش از این قرار بود بین روزهای ۱۰ تا ۲۱ آوریل به صورت فیزیکی برگزار شود که به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

جشنواره فیلم استانبول از سال ۱۹۸۴ هرساله در ماه آوریل برگزار می شد. امسال برای اولین بار در طی نزدیک به چهل سال اخیر است که جشنواره در ماهی غیر از آوریل آن هم به صورت آنلاین برگزار می شود.

برگزار کنندگان جشنواره استانبول درباره فیلم های امسال خود چنین اعلام کردند: این فستیوال اجازه دسترسی آزاد به ۱۵ فیلم منتخب از جشنواره های فیلم کن، ونیز و برلین را به مردم در طول دو هفته برگزاری آنلاین می دهد.

بنا به اعلام برگزار کنندگان فستیوال، هر روز یک فیلم در وبسایت جشنواره در دسترس قرار خواهد گرفت و تا پنج روز پس از آن این فیلم ها به صورت آنلاین در وبسایت در دسترس هستند. تماشاگران نیز پس از آنکه تماشای فیلم را آغاز کردند تنها  ۳۰ ساعت زمان دارند تا فیلم را ببینند.

فیلم هایی که در بخش آنلاین جشنواره نمایش داده می شود شامل فیلم های «میدان الکساندر برلین»، «تو در بیست سالگی می میری»، «خدمتکاران»، «یک دنیای بزرگتر»، «۵ کامل ترین عدد است»، «بودم، هستم، خواهم بود»، «دادخواهی»، «شناکردن تا دریای آبی روشن»، «خواهر کوچک من»، «لیلیان»، «درخت بید»، «۱۹۸۲»، «والچنس برای همیشه»، «مارتین ادن» و «دختر کوچولو» است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است