ریشه «سوءظن» در اتفاق واقعی است/ فرار زندانی ها و یک گروگانگیری | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۱
محمدحسین رحیم در گفتگو با صبا:

ریشه «سوءظن» در اتفاق واقعی است/ فرار زندانی ها و یک گروگانگیری

محمدحسین رحیم که در حال آماده سازی نمایش «سوءظن» برای اجرا روی صحنه است درباره موضوع نمایش و دلیل انتخاب آن گفت.
محمدحسین رحیم نویسنده و کارگردان نمایش «سوء ظن» که به زودی در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می رود درباره داستان اثر توضیح داد: «سوءظن» بر اساس یک داستان واقعی معمایی جنایی است که بر اساس آن در سال ۱۹۴۳ چند زندانی از زندان کلدیتس آلمان فرار می کنند.
 
وی ادامه داد: من داستان را درباره یک افسر آلمانی نوشته ام که در یک شب که در خانه اش مهمانی داده است در میانه مهمانی خبر فرار زندانی ها را از رادیو می شنوند. یکی از زندانی ها به خانه این افسر می آید و همه را تا سحر گروگان می گیرد و در همین راستا اتفاقاتی رخ می دهد و حقایقی برای مخاطب روشن می شود.
 
رحیم درباره اینکه چرا این موضوع را انتخاب کرده است، گفت: ایده اصلی این داستان یک سال پیش با دیدن خبر این اتفاق به ذهن من رسید. طرح یک خطی آن را همان موقع نوشتم و حدود یک سال نوشتن کار طول کشید.
 
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه داستان اصلی این نمایش براساس یک اتفاق خارجی است چه کاری انجام شده تا برای مخاطب ایرانی جذاب باشد، اظهار کرد: با اینکه داستان براساس یک اتفاق خارجی است سعی کردم داستان را ایرانیزه کنم که برای مخاطب ایرانی دوست داشتنی شود. به نظر خودم به دلیل کشش و ریتم کار، «سوءظن» می تواند مخاطب را با خودش همراه کند.
 
این بازیگر تئاتر درباره اینکه چه شد که تصمیم گرفت نقش زندانی را خودش بازی کند، توضیح داد: برای بازبینی کار اصلی، بازیگر نقش زندانی به مشکل خورد پس مجبور شدم خودم در مرحله بازبینی نقش زندانی را بازی کنم و بعد از دو هفته که تمرین کردم تصمیم گرفتم خودم این نقش را تا پایان ایفا کنم.
وی با بیان اینکه بازیگر- کارگردان بودن سخت است، گفت: خیلی از مواقع معطوف دیگر بازیگران و از بازی خودم غافل می شدم و این کار را سخت می کرد به همین دلیل غیر از زمانی که با بچه ها تمرین می کردم یک زمانی را به تمرین نقش خودم اختصاص می دادم.
همچنین رحیم در پایان درباره دیگر کارهای خود توضیح داد: «ضیافت نامه دکتر هاتسن» را نوشته ام که یک کار چهار پرسوناژی است. به دلیل آنکه کار سختی است خواستم کمی بگذرد و بعد این نمایش را روی صحنه ببرم. احتمالا بعد از «سوءظن» این نمایش را روی صحنه خواهم برد. به نظر خودم «ضیافت نامه دکتر هاتسن» از نمایش «سوءظن» خیلی قوی تر خواهد بود.
بازیگران نمایش «سوءظن» عبارتند از علیرضا موسوی، فائزه اسکندری، حمید اخوان، عطیه سادات حسینی، محمدحسین رحیم، محسن کشاورز، ریحان غلامی.
محمدحسین رحیم نویسنده و کارگردان، محمدتقی احمدزاده تهیه کننده، شایان جمال آهنگساز و سوفیا نساجی گریم از عوامل این نمایش هستند.
نمایش «سوءظن» از ۱۶ تیر ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه تماشاخانه استاد جمشید مشایخی می رود.
 
«سوءظن» تا ۳۱ تیر ماه روی صحنه خواهد بود.
یاسمن رئیسی یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است