«پایان روز» را کلید می‌زنم/ «سینماماشین» استاندارد نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
کارگردان «فاش» در گفتگو با صبا:

«پایان روز» را کلید می‌زنم/ «سینماماشین» استاندارد نیست

احسان محتاری از اکران آنلاین فیلم کوتاه «فاش» خبر داد و نظر خود را درباره اکران آنلاین و سینماماشین بیان کرد.

احسان مختاری فیلمساز فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره کارهای اخیر خود گفت: فیلمنامه‌‌ فیلم کوتاهی نوشته‌ام که چندباری تصمیم به فیلمبرداری آن گرفتیم اما با توجه به شرایط موجود و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری، کنسل شد. در واقع در شرایط کنونی نمی‌توان کاری انجام داد اما قرار است با بهبودی شرایط، تابستان امسال تولید آن را آغاز کنیم.

وی افزود: گروه قبلی‌ام در این فیلم هم من را همراهی می‌کنند و نام موقت آن هم «پایان روز» نام دارد. فضای داستانی آن تاثیر گرفته از تجربه زندگی‌ شخصی خودم و مادرم است.

این کارگردان ادامه داد: فیلمنامه «پایان روز» به اینترفیلم برلین فرستاده شد اما متاسفانه انتخاب نشد ولی جزو ۱۰ فیلمنامه برتر جشنواره «ده» نیز بوده است.

وی نظر خود را درباره اکران آنلاین بیان کرد: این روزها فیلم کوتاهم با نام «فاش» در یکی از پلتفرم‌ها به صورت آنلاین نمایش داده می‌شود‌‌. به عقیده من، درست است که فیلم برای نمایش دادن روی پرده سینما ساخته می‌شود اما با توجه به این موضوع که ویروس کرونا هنوز ریشه‌کن نشده است و احتمالا تا چند ماه بعد هم درگیر آن هستیم راهی جز اکران آنلاین فیلم‌ها نداریم.

مختاری با اشاره به غیراستاندارد بودن طرح «سینماماشین» تاکید کرد: اکران فیلم‌ها در «سینماماشین» باعث می‌شود که مردم از پشت شیشه‌های خودروهایشان فیلمی را تماشا کنند و من بسیار مخالف این نوع اکران هستم زیرا کاملا غیراستاندارد است و تصمیم دارند مانند سینما، آن را شبیه‌سازی کنند اما تفاوت‌ آن‌ها بسیار است در صورتی که نمایش آنلاین در این شرایط موفق‌تر است.

کارگردان فیلم کوتاه «فاش» در پایان تصریح کرد: در روزهای قرنطینه روی دو ایده فیلم کوتاه کار کردم که قرار است کارگردانی‌ آن‌ها را هم انجام دهم.

دلارام صادقی

اتنهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است