«بچه مهندس ۳» امید و زندگی را ترویج می‌دهد/ از اسم داور فراری هستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵
عباس جمشیدی‌فر در گفتگو با صبا:

«بچه مهندس ۳» امید و زندگی را ترویج می‌دهد/ از اسم داور فراری هستم

عباس جمشیدی‌فر که این شب‌ها با سریال «بچه مهندس3» روی آنتن است درباره کارهای آماده نمایش خود و تجربه حضور در برنامه «خونه‌مونی» سخن گفت.

عباس جمشیدی‌فر بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره فعالیت این روزهای خود گفت: در این روزها که با بحران کرونا مواجه هستیم، در منزل به سر می‌برم و فعلا خبری از کار جدید نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سریال «بچه مهندس ۳» به کارگردانی علی غفاری را روی آنتن دارد، بیان کرد: ما تقریبا تا ۲۰ اسفندماه سرکار بودیم و زمانی که شیوع کرونا سرعت پیدا کرد کارگردان مجبور شد کار را به پایان برساند. گروه سازنده متاسفانه در این شرایط وحشتناک مجبور شدند شبانه روز کار کنند تا سریال به آنتن ماه رمضان برسد و همچنان مشغول فعالیت هستند.

بازیگر «بچه مهندس ۳» ادامه داد: همچنین سریال «موچین» به کارگردانی حسین تبریزی را آماده پخش دارم که پس از شب‌های قدر وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. در سریال «آخر خط» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا مسعودی نیز حضور داشتم که زمان پخش آن هنوز مشخص نیست.

جمشیدی‌فر درباره حضور خود در سریال «بچه مهندس ۳» توضیح داد: این مجموعه در حال حاضر به فصل سوم رسیده است. فصل اول این مجموعه به کودکان پرداخت که با بازخورد خوب مخاطب روبه‌رو شد. به نظر من فصل دوم حرفه‌ای‌تر از فصل اول بود و فصل جدید آن به تماشاگر ثابت کرد می‌تواند مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد. این فصل درباره مسایل روز جوانان و جامعه است.

وی افزود: «بچه مهندس» قصه ‌پسری است که با وجود آنکه خانواده‌ای نداشت اما توانست برای خودش نخبه‌ای شود. به نظر من قصه این سریال امید و زندگی را ترویج می‌دهد. علی غفاری کارگردان حرفه‌ای این مجموعه بسیار به این قضیه پای بند است و توانسته این قصه را به خوبی به تصویر بکشد.

بازیگر «بچه مهندس» تاکید کرد: هر فصل از این مجموعه که تمام شد مخاطبان درباره فصل بعد آن می‌پرسیدند. این نشان می‌دهد مردم پیگیر بوده‌اند. قصه پتانسیل ادامه دار بودن را داشت و برای مخاطبان جذاب بود. البته ناگفته نماند که درایت کارگردانی که نوع قصه و مبحثی که آن را دنبال می‌کند خوب می‌شناسد، باعث استقبال مخاطبان شد. فصل سوم این سریال نیز در این ایام خوب دیده شده است و استقبال از آن ادامه دارد.

به گفته جمشیدی‌فر، کاراکتری که از فصل اول تا سوم آن را بازی کرده است بسیار دوست دارد و تلاش کرده است کاراکتر فصل اول و دوم را با همان روند جذاب برای بیننده در فصل سوم به نمایش بگذارد اما به دلیل اقتضای قصه، بازی‌اش در فصل سوم کمتر بوده است.

جمشیدی‌فر یکی از داوران «خونه‌مونی» درباره این برنامه که چند وقتی است از شبکه نسیم روی آنتن رفته است نیز عنوان کرد: «خونه‌مونی» طرحی بود که علیرضا مسعودی به صداوسیما و شهرداری تهران ارایه داد. اینکه افراد در دوران قرنطینه چگونه با مشارکت خانواده خود را در منزل سرگرم می‌کنند موضوع طرح این برنامه و اتفاقی نو در تلویزیون بود.

وی ادامه داد: در فضای مجازی خیل عظیمی از افراد با خلاقیت و استعدادهای خود مردم را سرگرم می‌کنند. علیرضا مسعودی این موضوع را از فضای مجازی به تلویزیون آورد. «خونه‌مونی» در حقیقت مشارکت بین مردم و تلویزیون و سرگرمی بین مردم، خانواده و تلویزیون در حالت مسابقه است و همین رقابت باعث می‌شود بهتر دیده شود و مردم برنامه را دنبال کنند.

بازیگر «سه دونگ سه دونگ» درباره داوری ویدیو‌های ارسالی به برنامه «خونه‌مونی» گفت: من از اسم داور فراری هستم. ما در این مسابقه تنها در حد نگاه و تخصصمان روی ویدیوهای ارسالی بر اساس فاکتورهای در نظر گرفته شده، اظهارنظر می‌کنیم.

جمشیدی‌فر افزود: زمانی که علیرضا مسعودی این پیشنهاد را داد، گفت این برنامه از دل مردم است و برای من جذاب بود و به همین دلیل حضور در برنامه را پذیرفتم. بسیاری از مردم از من می‌پرسیدند چگونه می‌توان وارد تلویزیون شد، کار کرد، کلاس رفت و آموزش دید؟ این برنامه باعث می‌شود راحت‌تر به این سوالات پاسخ دهیم. چراکه متوجه برخی از استعدادها و خلاقیت‌ها می‌شویم، از نزدیک می‌بینیم و درباره آن‌ها صحبت و راهنمایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ویدیوهای بسیار خوبی برای برنامه ارسال شده است، بیان کرد: بسیار آدم خلاق در جامعه وجود دارد. نزدیک به ۳ هزار ویدیو پذیرفته شدند و ما به دلیل محدودیت قسمت‌ها مجبور شدیم از بین آن‌ها حدود ۲۰۰ ویدیو را برای داوری برگزینیم. همچنین روز آخری که تنها باید ۵ ویدیو را برای فینال انتخاب می کردیم کار بسیار سختی بود.

بازیگر «شهرک جیم» در پایان گفت: کل برنامه در دوران کرونا با رعایت نکات بهداشتی در حدود ۲۰ روز ضبط شد. البته مدتی هم پیش تولید این برنامه طول کشید. همانگونه که از اسم برنامه پیدا است نمی‌توانستیم خیلی تخصصی و یا خیلی خودمانی صحبت کنیم بلکه باید تعادل را برقرار می‌کردیم.

ویژه برنامه «خونه‌مونی» از سیزدهم اردیبهشت در ۲۰ قسمت هر شب ساعت ۲۱ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

داوران اصلی مسابقه را علی مسعودی، عباس جمشیدی‌فر، الیکا عبدالرزاقی و کمند امیرسلیمانی و داوران مهمان را نسرین نصرتی، هدایت هاشمی، حمید لولایی، کامران تفتی، سپند امیرسلیمانی، حدیث میرامینی، شقایق دهقان، سیدبشیر حسینی، نسیم ادبی، سیدهومن شاهی و امیرغفارمنش تشکیل می‌دهند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000