تعطیلی آموزشگاه‌ها برای هنرمندان بحران مالی ایجاد کرده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۸
رییس هیئت مدیره کانون خوانندگان کلاسیک:

تعطیلی آموزشگاه‌ها برای هنرمندان بحران مالی ایجاد کرده است

شهلا میلانی تاکید کرد تعطیلی آموزشگاه‌های موسیقی سهم بزرگی در به وجود آمدن بحران مالی برای هنرمندان عرصه موسیقی داشته است و در چنین شرایطی تنها تکیه گاه هنرمندان دولت است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از خانه موسیقی، شهلا میلانی رییس هیات مدیره کانون خوانندگان کلاسیک درباره وضعیت هنرمندان موسیقی در ماه های اخیر گفت: با توجه به شرایط پبش آمده در دوران کرونا بسیاری ازهنرمندان بیش از گذشته به حمایت همه جانبه دولت احتیاج دارند. از آنجا که با گذشت سال‌ها هنوز مسئله موسیقی در کشور آمیخته با ابهام است و دست هنرمندان آنچنان که باید باز نیست، طبیعی است  که در شرایط بوجود آمده بسیاری از هنرمندان که معاش آن‌ها تنها از طریق هنرشان بوده از نظر کاری و مالی دچار تزلزل شوند.

این مدرس آواز کلاسیک درباره وضعیت آموزش موسیقی در دوران کرونا گفت: تعطیلی آموزشگاهای موسیقی هم سهم بزرگی در به وجود آمدن بحران مالی برای هنرمندان عرصه  موسیقی داشت. در چنین شرایطی انتظار حمایت از طرف دولت و مسئولان بدیهی‌ترین امر ممکن است. تنها تکیه گاه هنرمندان دولت است و این حق مسلم تمام هنرمندان است که در این شرایط از دولت انتظار حمایت داشته باشند.

وی افزود: دولت باید آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران‌ها و حوادث غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد تا بتواند در صورت وقوع با یک برنامه ریزی دقیق و مصور ابتدایی‌ترین امکانات را برای ادامه زندگی هنرمندان فراهم کند.

رییس هیات مدیره کانون خوانندگان کلاسیک درباره نقش خانه موسیقی در حمایت از هنرمندان موسیقی توضیح داد: خانه موسیقی به عنوان یک نهاد صنفی، تخصصی و غیرسیاسی متشکل از دست اندرکاران متعهد موسیقی کشور است که تا امروز تمام توان خود را برای حمایت از هنرمندان به کار گرفته است اما خانه موسیقی به دلیل نبود منابع مالی، تنها می‌تواند با ارائه پیشنهاد و پیگیری مطالبات از اعضای خود حمایت کند. اما در آخر برای اینکه  این پیشنهادها و مطالبات اجرایی شود همت و حمایت مسئولان نیازاست. امیدوار هستم با یاری خداوند و با تلاش‌های خانه موسیقی و حمایت‌های همه جانبه دولت بتوانیم هرچه سریع‌تر از این دوران سخت عبور کنیم و به شرایط عادی بازگردیم.

وی افزود: در حال حاضر تمام آموزشگاه‌ها امکان برگزاری کلاس های مجازی را ندارند، بنابراین خواننده‌ها و به ویژه خوانندگان کلاسیک امروز تدریسشان به صورت مجازی نیز سخت تر است به حمایت بیشتری نیاز دارند.

میلانی درپایان درمورد روش تدریس مجازی آواز کلاسیک اظهار کرد: شیوه تدریس آواز کلاسیک به گونه‌ای است که باید مدرس ساز بزند و هنرجو همزمان بشنود و به دلیل تاخیر چند ثانیه‌ای خیلی به سختی و مشکل بتوان به این روش تدریس کرد. همچنین یک مدرس آواز کلاسیک باید در هرلحظه چک کند فیزیک هنرجو را  که به طور اشتباه نفس نگیرد، در هنگام خواندن بدن و چانه را سفت نکند و این دقت نظر از طریق مجازی به سختی صورت میگیرد. گاهی هم که اینترنت دچار اختلال می شود و مجموع این ها در کنارهم تدریس مطلوبی نخواهد شد بنابراین تاثیر تدریس مستقیم بسیار بیشتر و ملموس‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است