«تعارض» برای جشنواره‌های خارجی آماده می‌شود/ اکران آنلاین یک فرصت است | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵
محمدرضا لطفی در گفتگو با صبا:

«تعارض» برای جشنواره‌های خارجی آماده می‌شود/ اکران آنلاین یک فرصت است

کارگردان فیلم سینمایی «تعارض» درباره اکران این فیلم و ایده اکران آنلاین فیلم‌ها توضیح داد.

محمدرضا لطفی کارگردان فیلم سینمایی «تعارض» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره برنامه‌ای که برای اکران این فیلم درنظر گرفته شده است، توضیح داد: نه تنها درمورد «تعارض» بلکه همه همکارانی که پیش از شیوع بیماری کرونا برنامه‌ای برای اکران فیلم خود درنظر گرفته بودند، با آمدن بیماری کرونا برنامه‌هایشان دچار تغییر شد.

وی افزود: «تعارض» فیلم متفاوتی است و برای موفقیت باید مخاطب خاص خود را پیدا کند. به دلیل اینکه این فیلم محصول مشترک ایران و جمهوری چک است قرار بر این بود که پس از نمایش در جشنواره ملی فیلم فجر کار به دست پخش کننده خارجی برسد و حضور خود را در جشنواره‌های خارجی شروع کند.

لطفی تاکید کرد که از ابتدا نیز برنامه‌ای برای اکران بعد از جشنواره ملی فیلم فجر نداشته اند زیرا قصد داشتند فیلم به دلیل موضوع متفاوتش در جشنواره‌های خارجی معرفی شود و مخاطب خود را پیدا کند.

این کارگردان جوان درباره اهمیت معرفی فیلم به مخاطب در شکل‌های متفاوت اکران عنوان کرد: زمانی که ما بتوانیم مخاطبی را پیدا کنیم که این نوع از فیلم‌ها را دوست دارد و پس از نمایش فیلم از آن راضی باشد دیگر فرقی نمی‌کند فیلم در کجا و به چه شکلی اکران شود و حالا این اتفاق می‌تواند در اکران سینمایی فیلم و یا اکران آنلاین آن اتفاق بیفتد.

کارگردان فیلم سینمایی«روایت ناپدید شدن مریم» درباره اولویت خود برای اکران «تعارض» به شکل آنلاین و یا در سالن‌های سینما بیان کرد: اکران آنلاین اتفاق بسیار خوبی است و می‌تواند به فیلم‌ها و سینما بسیار کمک کند و زمانی که «تعارض» برای نمایش عمومی آماده شد اگر در اکران آنلاین بتواند مخاطب خاص خود را پیدا کند قطعا با آن موافق خواهم بود.

وی افزود: فیلم‌هایی که در سالن سینما اکران می‌شوند برتری خاصی نسبت به اکران‌های آنلاین ندارند و نباید با این دید به فیلم‌ها نگاه کرد زیرا ممکن است فیلمی را روی پرده سینما ببینیم که اصلا ویژگی‌های یک کار خوب را دارا نیست و در مقابل فیلمی با استانداردهای سینما به شکل آنلاین اکران شود.

لطفی در پایان با اشاره به اینکه پایان وضعیت فعلی و بیماری کرونا مشخص نیست، گفت: درحال حاضر دورنمای روشنی برای سینماگران چه در ایران و چه خارج از ایران وجود ندارد و نمی‌دانیم چه زمانی قرار است این بیماری تمام شود و حتی اگر به یک شرایط پایدار نیز برسیم نمی‌دانیم مخاطب به سالن‌های سینما اعتماد می‌کند یا خیر به همین علت باید منتظر باشیم ببینیم چه اتفاقی در گذشت زمان رخ خواهد داد. سینمای ما در حالت عادی ۹۰درصد محصولاتش با شکست مالی مواجه می‌شوند و فقط ۱۰ درصد از آن‌ها بازگشت سرمایه دارند و اگر واقع‌بین باشیم سینمای ایران، اکرانِ سال ۹۹ از دست داده است و امیدوارم این دو میلیون مخاطبی که سینمایمان داشت پس از این شرایط هم همچنان مخاطب سینما بمانند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است