سینمای ژاپن بازگشایی پله‌ای را آغاز کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱
دنیا کم‌کم آرام می‌شود؛

سینمای ژاپن بازگشایی پله‌ای را آغاز کرد

بر اساس تمهیدات دولت ژاپن، صنایع گوناگون شامل سینماهای این کشور در 34 بخش کمتر آلوده می‌توانند کار خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، سینماهای ژاپن که از اواسط ماه گذشته میلادی به علت شیوع کرونا و به دستور دولت تعطیل شده بودند، آرام آرام در حال روشن کردن چراغ‌های خود هستند. ژاپن بزرگترین بازار سینمای جهان بعد از آمریکای شمالی و چین است.

۲ روز پیش، برابر با یازدهم ماه می شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از لغو شرایط اضطراری در ۳۴ بخش این کشور که کمتر آلوده به ویروس هستند، خبر داد. ۱۳ بخش باقی‌مانده شامل توکیو و اوزاکا هنوز در شرایط اضطراری هستند و سالن‌های سینما در این مکان‌ها، حداقل تا آخر ماه جاری میلادی بسته خواهند ماند.

بر این اساس کمپانی توهو بزرگترین مالک سینماهای زنجیره‌ای در ژاپن خبر از بازگشایی ۱۰ مجتمع سینمای خود در این ۳۴ منطقه کمتر آلوده در پانزدهم ماه می داده است. تعدادی از سینماهای مستقل نیز خبر مشابهی را مخابره کرده‌اند.

با وجود این بازگشایی پله‌ای، سینماداران ژاپنی اعلام کرده‌اند که اقدامات کنترلی و نظارتی بر سلامت بر مشتریان خود را اعمال خواهند کرد و تمامی کارکنانشان از ماسک استفاده خواهند کرد. از دیگر اقدامات کنترلی می‌توان به تعبیه مواد ضدعفونی در سالن، استفاده از پلاستیک برای به حداقل رساندن تماس با مشتریان و فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل سالن نمایش اشاره کرد.

تاکنون اکران تمام آثار شاخص هالیوود و تولیدات داخلی ژاپنی، در این کشور به تعویق افتاده است، با این حال انتظار می‌رود در تابستان امسال شاهد نمایش عمومی برخی از این آثار باشیم.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است