اولین فیلم بلندم را به زودی می‌سازم/ در انتظار پروانه نمایش «اوریگامی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۱
حسین ترک‌جوش در گفتگو با صبا:

اولین فیلم بلندم را به زودی می‌سازم/ در انتظار پروانه نمایش «اوریگامی»

کارگردان فیلم سینمایی «اوریگامی» از مراحل تدوین این فیلم و ساخت نخستین فیلم بلندش خبر داد.

حسین‌ ترک‌جوش فیلمساز فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره کارهای اخیر خود گفت: تصویربرداری فیلم کوتاه «اوریگامی» به تازگی تمام شده است و مراحل تدوین آن را آغاز کرده‌ایم و به دنبال پروانه نمایش آن هستیم. البته نام این فیلم تغییر خواهد کرد.

وی افزود: تصویربرداری «اوریگامی» خارج از شهر تهران انجام شد و بسیار شرایط سختی برای تمامی عوامل در این پروژه بود. لوکیشنی هم که در کار استفاده کردیم تاکنون دیده نشده است و فکر می‌کنم فیلم با فضای متفاوتی که دارد در فستیوال‌های داخلی و بین‌المللی دیده خواهد شد.

این کارگردان با اشاره به روند تصویربرداری این فیلم ادامه داد: «اوریگامی» تک لوکیشنی بود و در مدت تصویربرداری آن، تمام نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد «اوریگامی» را در جشنواره‌های خارجی شرکت دهد، توضیح داد: فیلم قبلی‌ام «جدایی» در جشنواره‌های خارجی دیده شد و جوایزی هم دریافت کرد اما در داخل کشور با ناملایمتی هایی مواجه شد و تمام زحماتی را که برای فیلم کشیده شد نادیده گرفتند به همین دلیل تصمیم گرفتم در ابتدا فیلم «اوریگامی» را در جشنواره‌های بین‌المللی شرکت دهم.

ترک‌جوش درباره پروژه‌های دیگر خود بیان کرد: تصمیم دارم پیش تولید ساخت اولین فیلم بلند داستانی‌ام را که به اصطلاح با کارهای روشن‌فکرانه‌ام تفاوت دارد شروع کنم که کاری کمدی است.

کارگردان فیلم کوتاه «جدایی» در پایان با اشاره به تغییر ژانر کاری خود تاکید کرد: ژانر کمدی را دوست دارم اما تاکنون سبک کاری‌ام اجتماعی بوده است و همه من را به عنوان یک کارگردان مستقلِ اجتماعی‌ساز می‌شناسند. من همیشه به دنبال این هستم که اتفاق جدیدی را رقم بزنم و ساختار تکرار را بشکنم و بگویم که من هم می‌توانم کمدی بسازم تا توانایی بیشتر خودم را نشان دهم‌. در واقع حق یک کارگردان است که همه ژانرها را تجربه کند.

«اوریگامی» آخرین ساخته حسین‌ ترک‌جوش است که فیلمنامه آن را شیما اسماعیلی به رشته تحریر در آورده است.

از بازیگران این فیلم کوتاه می‌توان به هامون سیدی، علی یعقوبی، محمدرضا هلال‌زاده، ادین روشن، فاضل قنادی، شیوا سرمست، وحید باقری، علی پیله‌ور، سیدمرتضی حسینی، وحیده اکبری نسب و حامد کریوند اشاره کرد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است