گیتار کرت کوبین به حراج گذاشته می‌شود/ پیش‌بینی یک میلیون دلاری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
ماه آینده میلادی؛

گیتار کرت کوبین به حراج گذاشته می‌شود/ پیش‌بینی یک میلیون دلاری

گیتاری که کرت کوبین خواننده مشهور آمریکایی 5 ماه پیش از مرگش با آن اجرا داشت، ماه آینده به حراج گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از رویترز، در حالی که سال گذشته ژاکت کرت کوبین به قیمت ۳۳۴ هزار دلار فروخته شد، حالا گیتار این خواننده شهیر آمریکایی به حراج گذاشته می شود.

پیش بینی می شود این گیتار که کوبین ۵ ماه پیش از مرگش با آن اجرا داشت در حراج ماه ژوئن نزدیک به یک میلیون دلار فروخته شود.

حراجی جولیان روز دوشنبه ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) اعلام کرد گیتار مارتین D-18E  مدل سال ۱۹۵۹ متعلق به کرت کوبین که در اجرای سال ۹۳ چند ماه پیش از مرگ این خواننده همراه وی بود، به فروش می رود. گفته می شود در این گیتار یک جای مخفی برای مواد مخدرِ کوبین هم تعبیه شده بود. رهبر گروه نیروانا سالهای پایانی عمرش به هرویین اعتیاد داشت. کوبین سال ۱۹۹۴ در خانه اش در سیاتل در ۲۷ سالگی خودکشی کرد.

همانطور که در بالا اشاره شد، سال گذشته ژاکت سبز زیتونی کرت کوبین به قیمت ۳۳۴ هزار دلار در حراج فروخته شد، این قیمت بنا به اعلام حراجی جولیان یک رکورد جهانی برای ژاکت پشمی به حساب می آید.

طبق اعلام حراجی جولیان، پیش بینی یک میلیون دلار برای گیتار کوبین تنها یک تخمین اولیه است. رکورد فروش یک گیتار به سال ۲۰۱۹ و فروش گیتار گروه پینک فلوید به قیمت ۳٫۹ میلیون دلار در حراج نیویورک برمی گردد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است