گیتار کرت کوبین به حراج گذاشته می‌شود/ پیش‌بینی یک میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از رویترز، در حالی که سال گذشته ژاکت کرت کوبین به قیمت 334 هزار دلار فروخته شد، حالا گیتار این خواننده شهیر آمریکایی به حراج گذاشته می شود.

پیش بینی می شود این گیتار که کوبین 5 ماه پیش از مرگش با آن اجرا داشت در حراج ماه ژوئن نزدیک به یک میلیون دلار فروخته شود.

حراجی جولیان روز دوشنبه 11 می (22 اردیبهشت) اعلام کرد گیتار مارتین D-18E  مدل سال 1959 متعلق به کرت کوبین که در اجرای سال 93 چند ماه پیش از مرگ این خواننده همراه وی بود، به فروش می رود. گفته می شود در این گیتار یک جای مخفی برای مواد مخدرِ کوبین هم تعبیه شده بود. رهبر گروه نیروانا سالهای پایانی عمرش به هرویین اعتیاد داشت. کوبین سال 1994 در خانه اش در سیاتل در 27 سالگی خودکشی کرد.

همانطور که در بالا اشاره شد، سال گذشته ژاکت سبز زیتونی کرت کوبین به قیمت 334 هزار دلار در حراج فروخته شد، این قیمت بنا به اعلام حراجی جولیان یک رکورد جهانی برای ژاکت پشمی به حساب می آید.

طبق اعلام حراجی جولیان، پیش بینی یک میلیون دلار برای گیتار کوبین تنها یک تخمین اولیه است. رکورد فروش یک گیتار به سال 2019 و فروش گیتار گروه پینک فلوید به قیمت 3.9 میلیون دلار در حراج نیویورک برمی گردد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/