طولانی ترین کارتون دنیا هم اسیر کرونا شد/ بازپخش قسمت‌های قبلی پس از سال‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۸

طولانی ترین کارتون دنیا هم اسیر کرونا شد/ بازپخش قسمت‌های قبلی پس از سال‌ها

تولید طولانی ترین سریال کارتونی دنیا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از دیلی‌صباح، به دلیل شیوع ویروس کرونا، تولید طولانی ترین کارتون جهان محصول کشور ژاپن متوقف شد به طوری که برای اولین بار در دهه های اخیر شبکه پخش کننده این کارتون تصمیم دارد اپیزودهای تکراری روی آنتن ببرد.

کارتون «سازایی-سان/Sazae-san» که نخستین بار سال ۱۹۶۹ روی آنتن رفته است داستان زندگی خانم سازایی یک زن خانه دار شاد اما دست و پاچلفتی است که با شوهر، پسر، والدین و برادر و خواهرش زندگی می کند.

این سریال کارتونی با اپیزودهای ۳۰ دقیقه ای اش یکشنبه شب ها پخش می شود و در ژاپن بسیار محبوب است و برای بسیاری از مردم این کشور یادآور پایان هفته است.

اما این کارتون که از سوی کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی ترین سریال انیمشینی تلویزیونی دنیا شناخته می شود این روزها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

شبکه تلویزیونی فوجی ژاپن بعد از شیوع گسترده بیماری کرونا اعلام کرده است به منظور حفظ سلامت پرسنل این کارتون، تولید آن را متوقف کرده است.

در اعلامیه روز یکشنبه ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) شبکه ژاپنی آمده است: ما از روز ۱۷ می اپیزودهای جدیدی از «سازایی-سان» روی آنتن نمی بریم و به جای آن قسمت های گذشته را بازپخش می کنیم.

طبق اعلام شبکه، اپیزودهایی که قرار است پخش شود مربوط به دوسال پیش هستند. این شبکه همینطور اشاره کرد که تاریخ از سرگیری تولید اپیزودهای جدید به زودی اعلام می شود.

این برای اولین بار بعد از سال ۱۹۷۵ و مشکلات ایجاد شده از بحران نفتی است که شبکه پخش این کارتون، مجبور به بازپخش اپیزودهای گذشته شده است.

در ژاپن نزدیک به ۱۵ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شده اند و ۶۲۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است