سادگی‌ها در «پدر پسری» مخاطب را می‌خنداند/ از محمدجواد می‌آموزم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۲
مریم سرمدی در گفتگو با صبا:

سادگی‌ها در «پدر پسری» مخاطب را می‌خنداند/ از محمدجواد می‌آموزم

مریم سرمدی می‌گوید زنی که نقشش را در «پدر پسری» ایفا می‌کند، آگاهی‌هایی به دنیای تکنولوژی‌های جدید ندارد و همین موضوع موقعیت‌های طنزی را ایجاد می‌کند.

مریم سرمدی بازیگر سریال «پدر پسری»که از ابتدای ماه رمضان روی آنتن شبکه پنج سیما رفته است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره حضور در این سریال عنوان کرد: من در گذشته با رضا جودی تهیه‌کننده مجموعه کار کرده بودم و زمانی که پیشنهاد بازی در این سریال به من داده شد، آن را پذیرفتم.

وی درباره نقش خود در این مجموعه توضیح داد: زنی که من در «پدر پسری» نقش آن را ایفا می‌کنم یک زن ساده و خانه‌دار است، آگاهی‌هایی به علم امروز و دنیای تکنولوژی‌های جدید ندارد و همین موضوع موقعیت‌هایی را ایجاد می‌کند که باعث خنده مخاطب می‌شود. این زن آرامش خانه و زندگی کردن را خوب بلد است. در عین حال سادگی‌های این زن در سکانس‌هایی آن قدر می‌تواند از مخاطب خنده بگیرد که جزو شخصیت او شده است.

بازیگر «پدر پسری» درباره قصه این سریال که اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» نوشته مهرداد صدقی نیز عنوان کرد: من به قصه علاقه‌مند شدم به دلیل آنکه یک سادگی همراه با زندگی کردن در آن است. من فکر می‌کنم بسیاری از ما زندگی کردن را بلد نیستیم اما افراد این کتاب بسیار ساده و روان با یکدیگر معاشرت می‌کنند و این بخش برای من خیلی جذاب بود. همانگونه که اساسا در فیلمنامه نیز این ویژگی تقریبا رعایت شد.

سرمدی درباره سختی‌های کار در زمان بحران کرونا گفت: زمانی که ویروس کرونا آمد بیشتر افراد آگاهی کمی نسبت به این بیماری داشتند و به همین دلیل بیشر اذیت شدیم. فرق ما با دیگران این بود که حتی برای یک روز هم نمی‌توانستیم کار را تعطیل کنیم و در این بحران سر کار می‌رفتیم. همچنین تا نیمه خردادماه که تصویربرداری ادامه دارد ما نیز مشغول کار هستیم.

وی درباره همکاری با کارگردان «پدر پسری» نیز اظهار کرد: محمدرضا حاجی غلامی کارگردان بسیار صریحی است. ما تعامل خوبی با هم داشتیم. ایشان بسیاری از پیشنهادها را می‌پذیرد و دلیل رد کردن خود را برای نپذیرفتن برخی از پیشنهادها توضیح می‌دهد و این باعث می‌شود من بازیگر به ایشان اعتماد کنم برای آنکه می‌دانم از پیشنهادها نمی‌گذرد.

بازیگر «پدرپسری» درباره همکاری با بازیگران این مجموعه نیز تشریح کرد: عزت الله مهرآوران نقش همسر من در سریال را ایفا می‌کند. ایشان خود استاد طنز است و همکاری لذتبخشی با هم داریم. همکاری من با افشین سنگ چاپ برنامه ریز سریال از حدود سی سال پیش در تئاتر کلید خورد و بعد از سال‌ها در سریال «لیسانسه‌ها» دوباره کنار یکدیگر قرار گرفتیم. ایشان برنامه‌ریز خوبی است و بسیار به دیده شدن پارتنر کمک می‌کند.

سرمدی ادامه داد: محمدجواد جعفرپور نیز که نقش فرزند من در سریال را ایفا می‌کند به نسبت سن و تجربه‌هایی که دارد، بچه باسوادی در رشته بازیگری است. او در حال تحصیل در رشته بازیگری است و از آموخته‌هایش خوب استفاده می کند. از آنجاکه من خودم پسر همسن محمدجواد دارم بسیار رابطه خوبی باهم داریم و من در این مجموعه بسیار از این پسر می‌آموزم.

وی درباره استقبال مخاطبان از این سریال عنوان کرد: صادقانه باید گفت طبق معمول همه سریال‌ها عده‌ای پسندیده‌اند و عده‌ای دیگر نه، اما نکته‌ای که برای من جالب است این بود که مخاطبان سادگی و صمیمیت کار را دوست داشتند. نکته‌ای که برای من جذاب بود چون دقیقا آن چیزی بود که همه می‌خواستیم به آن برسیم.

بازیگر «پدر پسری» درباره فاکتورهای لازم برای پذیرفتن ایفای یک نقش بیان کرد: بستگی به حال و روح بازیگر در آن شرایط دارد. برخی اوقات فرد دوست دارد نقش‌هایی را انتخاب کند که به شخصیت خودش نزدیک‌تر است و در دیگر مواقع دوست دارد بسیار از خودش فاصله داشته باشد. این دو حالت برای بازیگر کیف آور است اما برای من نقشی که از خود واقعی من بسیار دورتر است، کیف آور است.

سرمدی در پاسخ به این پرسش که حضور در چه نقشی را ترجیح می‌دهد، اظهار کرد: بستگی به عمق نقش دارد. نقش‌های جدی را زمانی دوست دارم که بسیار عمیق و موشکافانه به آن پرداخته می‌شود. نقش‌های طنز نیز که الزاما منظورم طنز موقعیت نیست که به زور مردم را نخندانند برایم جذاب است. اینگونه نقش‌ها را دوست دارم و علاقه‌مندم در آن‌ها حضور داشته باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کمتر در سینما حضور دارد، اظهار کرد: یک فاصله‌بندی‌های نامناسبی وجود دارد و آن این است که اصولا سینماگران وقتی می‌خواهند بازیگری را انتخاب کنند می‌گویند این فرد بازیگر تلویزیون است اما وقتی کارگردانان تلویزیون می‌خواهند بازیگری را انتخاب کنند می‌گویند یک بازیگر سینما را آورده‌ایم. این طبقه‌بندی‌ها کار را سخت می‌کند اما اگر پیشنهاد خوبی در سینما داشته باشم حتما خواهم پذیرفت.

بازیگر «همه چیز آنجاست» در پایان درباره دیگر فعالیت‌های خود تصریح کرد: قبل از حضور در «پدرپسری» پیشنهاد بازی در یک سریالی را که در رشت کار می‌شد، داشتم و قرارداد هم بستم اما به دلیل کرونا کار تعطیل شد. امیدوارم این سریال دوباره جان بگیرد چون نیمی از سریال ضبط شده بود. همچنین منتظر هستم تا آموزشگاه‌ها دوباره باز شود تا به تدریس بازگردم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است