همایش «زبان‌ها و گویش‌های ایران» برگزار می‌شود/ انتشار فراخوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳

همایش «زبان‌ها و گویش‌های ایران» برگزار می‌شود/ انتشار فراخوان

فراخوان پنجمین همایش بین‌المللی «زبان‌ها و گویش‌های ایران» که قرار است، پاییز ۱۳۹۹ برگزار ‌شود، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، فراخوان پنجمین همایش بین‌المللی «زبان‌ها و گویش‌های ایران» که در پاییز ۱۳۹۹ برگزار می‌شود، منتشر شد.

مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در این فراخوان، آشنایی با آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه زبان‌ها و متون ایرانی باستان، میانه و نو، بررسی گستره زبان‌های ایرانی به عنوان یکی از عوامل پیوند میان ملت‌های منطقه و ایجاد انگیزه در پژوهشگران جوان برای پژوهش‌های ژرف در عرصه زبان‌شناسی ایرانی را از اهداف همایش عنوان کرده است.

محورهای همایش «زبان و گویش‌ها ایران» نیز پژوهش‌های تازه در زمینه زبان‌ها و متون ایرانی باستان (فارسی باستان، اوستایی، سکایی و مادی)، پژهش‌های تازه در زمینه زبان‌ها و متون ایرانی میانه غربی (پارتی و فارسی میانه)، پژوهش‌های تازه در زمینه زبان‌ها و متون ایرانی میانه شرقی (سغدی، ختنی، خوارزمی و بلخی)، پژوهش‌های تازه در زمینه متون کهن فارسی از دیدگاه زبان‌شناسی، جغرافیای زبان فارسی، رابطه زبان‌های ایرانی با دیگر زبان‌ها در گذر تاریخ و پژوهش‌های تازه در زمینه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی اعلام شده است.

مقالات پذیرفته ‌شده در این همایش در مجموعه مقالات پنجمین همایش بین‌المللی «زبان‌ها و گویش‌های ایران» منتشر خواهد شد.

بر اساس این فراخوان، زمان دریافت چکیده و اصل مقالات ۳۱ مردادماه ۱۳۹۹، اعلام نتایج داوری مقالات ۳۰ مهرماه ۱۳۹۹ و زمان برگزاری همایش آبان‌ماه ۱۳۹۹ است.

همچنین محمود جعفری دهقی به عنوان دبیر علمی همایش، و شیما جعفری دهقی و سعیده خان‎‌احمدی به عنوان دبیران اجرایی همایش معرفی شده‌اند.

اعضای هیات‌علمی همایش «زبان‌ها و گویش‌های ایران» عبارتند از ژاله آموزگار، دانشگاه تهران، مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، محمود جعفری دهقی، دانشگاه تهران، کارلو چرتی، دانشگاه ساپینزا، ایتالیا، اصغر دادبه، مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، حسن رضایی باغ‌بیدی، دانشگاه تهران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، زهره زرشناس، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، نیکلاس سیمز ویلیامز، دانشگاه لندن، انگلستان، علی‌اشرف صادقی، دانشگاه تهران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بدرالزمان قریب، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، آلبرتو کانترا گلرا، دانشگاه سالامنکا، اسپانیا، فتح‌الله مجتبایی، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی و کتایون مزداپور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در این دوره از همایش به آدرس تارنمای https://icild.ir/ مراجعه کنند و یا با شماره ۰۹۱۲۲۱۷۹۶۷۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است