پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان فرهنگی هنری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱

پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان فرهنگی هنری

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از پرداخت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان و کسب و کارهای فرهنگی هنری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحسن سیدزاده مدیر صندوق اعتباری هنر اعلام کرد: به منظور کمک به کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا قرار می ‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه صدمات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را به دنبال داشته است و اکثر هنرمندان کشور فاقد درآمد ثابت و امنیت شغلی هستند و وضعیت موجود، موجب بیکاری و مشکلات معیشتی اهالی فرهنگ، هنر ورسانه شده است.

سیدزاده تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر بسته‏‌های حمایتی برای رفع نیازهای اعضا در این شرایط بحرانی را تدوین کرده و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد و طی این مدت رایزنی‌های متعددی با نهادهای مسئول انجام شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌های معاون اول رییس جمهوری بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

وی اضافه کرد: طی هماهنگی با عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برای جبران ضرر و زیان کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی صندوق اعتباری هنر به فعالان فرهنگی و هنری این حوزه پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: صندوق اعتباری هنر تمام توان خود را برای حمایت از هنرمندان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به کار خواهد گرفت.

سیدزاده در پایان تاکید کرد: چگونگی پرداخت این تسهیلات پس از تدوین شیوه نامه اجرایی متعاقبا اعلام می‌شود.

همچنین ۲۰ اردیبهشت جلسه‌ای با ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و با حضور سیدعلی صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات مدیره و مشاوران صنفی صندوق اعتباری هنر در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و تاثیرات و  ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارهای فرهنگی هنری کشور بررسی و مقرر شد ۳۵ هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه خود در سه ماه ابتدای سال جاری معاف شوند. تخصیص این اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است