زمان و جزییات پخش ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر از رادیو | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۶

زمان و جزییات پخش ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر از رادیو

همزمان با فرارسیدن لیالی قدر، ویژه برنامه‌های مراسم ایام ضربت خوردن، شهادت امام علی(ع) و احیای شب‌های قدر در رادیو اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، ویژه برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیویی در شب‌های قدر اعلام شد.

مجله رادیویی عصرگاهی «عشق نام دیگر توست»، «ساده مثل صبح» و « دور عاشقان» و «حرفی از نام تو»  ویژه شهادت حضرت امام علی (ع) از رادیو ایران پخش می شود.

برنامه گفتار محور «باغ ارغوان» نیز ویژه برنامه شب های قدر است که به  پخش موسیقی های مناسب با حال و هوای این ایام می پردازد.

رادیو فرهنگ با مجله رادیویی «علی نامه» ویژه ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) و مجله رادیویی «قدر عشق» ویژه روز شهادت امام علی(ع) به اندیشه های حضرت علی(ع) می پردازد.

برنامه های گفتار محور «عقل و عشق»، «گلبرگ»، «قطره باران»، «از او می پرسم» ویژه برنامه های کوتاه و مناسبتی و برنامه «خدایی که در این نزدیکی هاست» از رادیو جوان پخش می شود.

همچنین «فیض حضور» و «روایت غربت» در سه برنامه ویژه شهادت حضرت علی (ع) از رادیو معارف پخش می شود.

رادیو نمایش نیز به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) نمایش «بت می تراشند،پروانه» را با موضوع  داستان زندگی عبدالرحمن که به دختری به نام صهبا دلباخته در چهار قسمت، نمایش «پدر» در ۵ قسمت، نمایش «بانوی بخش» با موضوع روایت داستان شخصیت حضرت خدیجه(س) و «بازجویی» در هفت قسمت با تحلیل شخصیت ابن ملجم پخش می کند. ضمن اینکه مجله رادیویی ویژه شهادت حضرت علی (ع) نیز پخش می شود. همچنین در شب های قدر در ویژه برنامه ای به پخش زنده مراسم شب قدر، گزارش، کارشناسی، پخش ادعیه و مناجاتهای ویژه شب قدر و آیتم‌های مرتبط می پردازد.

رادیو گفت‌وگو در برنامه «راوی چه کسی است؟» به اندیشه های امام علی (ع)  درعرصه های حکومت، عدالت وامامت می پردازد. همچنین برنامه گفت و گو محور «چاه و ماه» نیز موضوعاتی همچون اهمیت شبهای قدر، شب‌های بندگی استغاثه، دعا، عاشقی و معشوقی علی (ع) و تسلیم شدن در برابر خداوند می پردازد.

«قرآن و زندگی» و «شمع روشن» در سه برنامه ویژه شب ضربت خوردن  و شهادت امام علی (ع) از رادیو قرآن پخش می شود.

رادیو پیام با تهیه و پخش ویژه برنامه‌هایی در شبهای بافضیلت قدر و شهادت حضرت علی (ع) بنابر شرح وظایف و ماموریتها با استفاده از کارشناسان مذهبی برای بیان سیره و روش مولای متقیان حضرت علی (ع) و پخش مداحی در کنار شب زندهداران و روزهداران خواهد بود.

رادیو آوا در ایام و مناسبت‌های ماه مبارک رمضان ضمن فضاسازی مناسب در لیالی قدر و ایام سوگواری حضرت علی (ع) بهصورت ویژه در قالب متن و موسیقی‌های مناسب مخاطبانش را همراهی می‌کند.

»پرواز دل»، ویژه برنامه شب های قدر با بهره گیری از آموزه های قرآنی و توسل به ائمه و  «سجاده عشق» ویژه برنامه شهادت امام علی (ع) است که دارای بخش هایی همچون توجه به فضایل اخلاقی امام و گفتگو با ورزشکاران و پیشکسوتان درباره فتوت  است که از رادیو ورزش پخش خواهد شد.

رادیو سلامت نیز در ویژه برنامه ای در سه شب  به اهمیت شب های قدر و فضائل آن و ایام شهادت حضرت علی(ع) می پردازد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است