کتاب تازه پروین سلاجقه در دست انتشار/ «برفابه‌ها» به چاپ دوم رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

کتاب تازه پروین سلاجقه در دست انتشار/ «برفابه‌ها» به چاپ دوم رسید

پروین سلاجقه با اشاره به کتاب تازه اش با عنوان «فرهنگ تحلیلی موتیف ها و نشانه های نمادین در شعر سبک هندی» که زیر چاپ است، از چاپ دوم کتاب «برفابه ها» در نشر ثالث خبر داد.

پروین سلاجقه در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثار تازه اش گفت: کتابی را زیر چاپ دارم که عنوان آن «فرهنگ تحلیلی موتیف ها و نشانه های نمادین در شعر سبک هندی» و قرار است به زودی از سوی انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شود.

این نویسنده درباره این کتاب توضیح داد: این کتاب حدود ۱۵۰۰ صفحه است و بیش از ۱۵ سال روی محتوای این کتاب کار کرده ام.

وی همچنین از چاپ دوم کتاب «برفابه ها» در نشر ثالث خبر داد و گفت: این مجموعه داستان شامل داستان هایی با فرم رمان است که به تازگی به چاپ دوم رسیده است.

این منتقد ادبی در پایان با اشاره به مجموعه شعر تازه اش بیان کرد: مجموعه شعر تازه ای نیز آماده چاپ دارم که هنوز برای انتشار آن هیچ اقدامی نکرده ام و مجموعه مقالاتی را در نقد شعر و رمان نیز در دست آماده سازی و حروف چینی است که هنوز به مرحله انتخاب ناشر نرسیده است.

پروین سلاجقه، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه در رشته زبان و ادبیات فارسی و ادبیات داستانی است که تاکنون ۱۱ عنوان کتاب از جمله سه مجموعه شعر، سه کتاب داستان کودک، سه اثر انتقادی بر شعر و داستان معاصر، یک مجموعه مقاله، یک کتاب درسی دانشگاهی در حوزه زیبایی‌شناسی شعر، و بیش از ۳۰ عنوان مقاله در نشریات تخصصی منتشر شده است.

«دنیای قشنگ پوپو»، «درآمدی بر زیبایی‌شناسی شعر»، «از این باغ شرقی؛ نظریه‌های نقد شعر کودک و نوجوان»، «امیر زاده‌ کاشی‌هام نقد شعر معاصر و بررسی اشعار احمد شاملو از جمله آثار این نویسنده و منتقد ادبی است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است