اکران آنلاین برخی صنوف را به خطر می‌اندازد/ زمان اکران «پالتو شتری» مشخص نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۲

اکران آنلاین برخی صنوف را به خطر می‌اندازد/ زمان اکران «پالتو شتری» مشخص نیست

کارگردان «پالتو شتری» معتقدست اکران آنلاین در ایران مبهم است و باعث متضرر شدن برخی صنوف که در سینما نقش دارند، می‌شود.

 مهدی علی‌میرزایی نویسنده و کارگردان «پالتو شتری» که در سی و هفتمین جشنواره ملی فجر حضور داشت و قرار بود اواخر بهمن سال ۹۸ اکران شود اما به تعطیلی سینماها برخورد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره اکران این فیلم گفت: در حال حاضر اطلاعی از وضعیت نمایش «پالتو شتری» نداریم و این نه تنها مربوط به ما نیست بلکه بسیاری از فیلمسازان دیگر نیز درباره اکران فیلم‌شان بلاتکلیف شده‌اند و فعلا منتظر هستیم که ویروس کرونا در ایران ریشه‌کن شود، البته در کشوری چون  چین هم که سینماها بازگشایی شده‌اند با ریزش شدید مخاطبان مواجه شده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد ندارید «پالتو شتری» را اکران آنلاین کنید، توضیح داد: اکنون همه چیز، مخصوصا اکران آنلاین مبهم است. مسلما در این روند برخی منتفع می‌شوند و بعضی دیگر متضرر. برآیند این تضاد منافع باید مشخص شود و آن هنگام می‌شود که به اکران آنلاین فکر کرد. «پالتو شتری» مانند فیلمِ قربانی «خروج» با سرمایه ملی ساخته نشده است به همین دلیل برای نمایش دادن آن باید محتاطانه قدم برداشت.

این کارگردان ادامه داد: تصوری از این که برای اکران آنلاین در ایران چه اتفاقی خواهد افتاد ندارم زیرا هنوز چیزی مشخص نیست. در واقع همه منتظر هستند تا آمار بازدیدکنندگان و فروش فیلم‌هایی که به صورت آنلاین اکران شدند، منتشر شود تا بتوان تصمیمی برای فیلم‌های دیگر گرفت.

وی با اشاره بر این که اکران آنلاین ضررهای نیز دارد، اضافه کرد: اکران آنلاین برخی صنف‌ها مانند سینماداران و پخش‌کنندگان را به خطر می‌اندازد و این‌ها نیروهایی هستند که در این صحنه نقش ایفا می‌کنند. همچنین باید کسانی که از اکران آنلاین سود می‌برند و کسانی که تجارتشان به خطر می‌افتد با همدیگر به برآیند و تعادلی برسند تا معلوم شود اکران آنلاین در ایران چه اندازه می‌تواند موفق باشد.

علی‌میرزایی در پایان از کارهای اخیر خود عنوان کرد: در دوران قرنطینه فرصتی بود که فیلمنامه‌نویسان، مطالعه بیشتری کرده و به ایده‌پردازی بپردازند‌ و این موضوع باعث شده که امسال به اصطلاح دست فیلمنامه‌نویسان پر باشد. من هم فیلمنامه‌هایی را نوشته‌ام و در زمینه کارگردانی نیز پیشنهادهایی داشته‌ام که در حال بررسی آن‌ها هستم تا به نتیجه‌ای برسم.

در خلاصه «پالتو شتری» آمده است: این فیلم درباره یک دانشجوی فلسفه است که یک پالتو از پدرش به ارث برده و با پوشیدنش افکار وسوسه‌آمیز و موذیانه به سراغش می آید. «اگه دشمنید چرا اینقدر با هم می پرید؟ اگه دوستید چرا اینقدر به هم می پرید؟»

«پالتو شتری» به تهیه‌کنندگی مجید شیخ‌انصاری است و از بازیگران آن می‌توان به سام درخشانی،  بهاره کیان‌افشار، لیندا کیانی، بانیپال شومون، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پریوش نظریه، علیرضا مهران، طوفان مهردادیان و رضا شیخ‌انصاری اشاره کرد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است