آموزش را به قطعات خارجی منحصر نکنیم/ آثار ایرانی به هنرجویان یاد دهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۷
شاهین فرهت در گفتگو با صبا:

آموزش را به قطعات خارجی منحصر نکنیم/ آثار ایرانی به هنرجویان یاد دهیم

شاهین فرهت از ساخت قطعات جدید برای ساز پیانو خبر داد و گفت باید هنرجویان با آثار ایرانی هم آشنا شوند.

شاهین فرهت درباره فعالیت این روزهایش در حوزه موسیقی به خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: مدتی است مشغول آهنگسازی و نوشتن آثار جدید هستم که این قطعات برای ساز پیانو برای هنرجویان ساز پیانو در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیانو یک ساز کامل است، تاکید کرد: ساز پیانو علاقه مندان زیادی دارد و هنرجویان زیادی این ساز را انتخاب می کنند به همین دلیل تصمیم گرفتم آثار کوتاهی بسازم تا این هنرجویان برای آموزش از آنها استفاده کنند.

این آهنگساز افزود: در آموزشگاه ها و دانشگاه‌ها برای تدریس از آثار آهنگسازانی مانند بتهوون استفاده می کنند در صورتیکه باید از آثار آهنگسازان ایرانی هم استفاده شود در نتیجه تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم تا بیشتر از آثار آهنگسازان ایرانی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه از استادان می خواهد تا از آثار آهنگسازان ایرانی برای تدریس استفاده کنند، بیان کرد: هنرجویان باید با آثار ایرانی بیشتر آشنا شوند زیرا در تدریس جای خالی آثار هنرمندان ایرانی به شدت احساس می شود.

دبیر جشنواره موسیقی فجر عنوان کرد: آموزش مقوله مهمی برای هر جامعه ای است و باید به آن توجه ویژه شود. باید با تدبیر درست، آیندگان این کشور را آموزش دهیم به خصوص باید به آموزش هنرجویان فرهنگ و هنر بیشتر اهمیت دهیم زیرا آینده هنر در دستان نسل جوان است.

این نوازنده پیانو در پایان گفت: ما آهنگسازان شاخصی داریم که در حوزه کاری خود تبحر دارند و باید برای آموزش از آثار آن ها استفاده کنیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است