سکانس‌های زلزله در «نون خ» را در واقعیت تجربه کردم/ در مقابل جانبازان مسئولیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۴
در برنامه «باغ رمضان» مطرح شد؛

سکانس‌های زلزله در «نون خ» را در واقعیت تجربه کردم/ در مقابل جانبازان مسئولیم

علی صالحی بازیگر سینما و تلویزیون شب گذشته 20 اردیبهش ماه مهمان برنامه «باغ رمضان» بود و درباره سریال «نون خ» گفت.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، علی صالحی بازیگر سینما و تلویزیون که شب گذشته ۲۰ اردیبهشت مهمان برنامه «باغ رمضان» بود، در گفتگوی خود در این برنامه درباره سریال «نون خ» گفت: در این سریال سکانس های زیر ۴۰ ۵۰ نفر نداشتیم. این حجم از باهوشی و حواس جمعی در آن سرما خیلی سخت بود ولی سعید آقاخانی از پس کار برآمد و مردم هم این کار را خیلی دوست داشتند به ویژه مردم کرمانشاه و کردستان. مادر من برای بخش های مربوط به زلزله در سریال گریه می‌کرد و می‌گفت برایم زلزله بوئین زهرا تداعی شد. آن زمان ما نیز همینطور در چادرها نشسته بودیم.
او درباره علاقه خود به موسیقی گفت: من به شدت کارهای سنتی گوش می دهم و صدای استاد شجریان و همایون شجریان را بسیار دوست دارم. حجت اشرف زاده، علی زند وکیلی، سالار عقیلی و شهرام ناظری از دیگر خواننده هایی هستند که کارهایشان را دوست دارم. کارهای استاد ناظری هم دوست دارم ولی در سلیقه من نیست. من سال ۷۰ یک شب تا صبح در صف خوابیدم برای کنسرت استاد شجریان بلیط تهیه کنم. فرمان فتحعلیان و بهنام بانی را هم در بین خوانندگان دوست دارم.
صالحی درباره اینکه حاشیه تا الان درباره او وجود داشته است، گفت: حاشیه ای تا به حال درباره ام نبوده است. یک شایعه ای بود که می گفتند پرستو صالحی خواهر مجید صالحی و دخترعموی من است. مجید صالحی پسر عموی من است ولی خانم صالحی نسبتی با ما ندارد.
بازیگر سریال «نون خ» در بخش دیگر صحبت‌های خود بیان کرد: با سریال شهرزاد هم زندگی کردم و هم اشک ریختم. کارگردانی آقای فتحی و بازیگران خوب و استاد نصیریان که حتی نگاه هایش برای من کلاس بازیگری بود. اگر قرار بود نقشی را بازی کنم، نقش مصطفی زمانی را دوست داشتم. کلاس های بازیگری که در سال ۶۹ شرکت کردم اولین کلاس بازیگری غیر از کلاس‌های دانشگاه بود. استادان این کلاس‌ها استاد حمید سمندریان، احمد آقالو و پری صابری بودند که من و امیر جعفری در کلاس احمدآقالو پذیرفته شدیم. من در روستا بازیگری ام را با تعزیه شروع کردم و خانواده ام نیز در اجرای تعزیه نقش های مختلفی داشتند.
این بازیگر تلویزیون گفت: از وقتی که کار حرفه ای ام را شروع کردم آرزوی داشتم از جایگاهم بتوانم در راه کمک به دیگران استفاده کنم. در زلزله‌هایی که رخ داد حاضر شدم و سعی کردم به مردم کمک رسانی کنم. افتخار عضویت جمعیت هلال احمر را دارم و به لحاظ انعکاس خبر و کار فیزیکی تلاش کردم کمک کنم.
صالحی با اشاره به اینکه اولین بازی سینمایی او در فیلم « هیوا» بوده است، عنوان کرد: بارها سعادت رفتن به آسایشگاه ولنجک را داشته ام. بعضی از جانبازان در این آسایشگاه شرایط بسیار سختی را سپری می‌کنند که در درک ما نمی‌گنجد و حتی خانواده بعضی از این افراد به دیدنشان هم نمی‌آیند.
بازیگر فیلم سینمایی «هزارپا» در پایان بیان کرد: هر کس به سهم خودش در مقابل جانبازان مسئول است. اگر آسایش و امنیت داریم به خاطر این افراد است. آن‌ها انتخاب نکردند جانباز یا شهید شوند بلکه رفتند برای دفاع از میهن در جنگی که به ما تحمیل شده بود. انتقاد اشکالی ندارد اما اینکه بخواهیم نسبت به خانواده شهدا و جانبازان بی احترامی یا بی اعتنایی کنیم درست نیست. اگرکاری برایشان نمی کنیم حداقل بی احترامی هم نکنیم.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است