شرایط کرونایی بدتر از دوران جنگ است/ تلنبار شدن آثار هنرمندان در خانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۱
مهدی حسینی در گفتگو با صبا:

شرایط کرونایی بدتر از دوران جنگ است/ تلنبار شدن آثار هنرمندان در خانه

مهدی حسینی شرایط امروز را با وجود شیوع ویروس کرونا بدتر از دوران جنگ تحمیلی توصیف کرد.

مهدی حسینی هنرمند نقاش و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره فعالیت های خود در روزهای قرنطینه گفت: من که سال هاست بازنشسته هستم و به این شرایط در خانه ماندن و به نوعی حصر خانگی! عادت کرده ام و در شرایط کنونی هم در خانه به کار مطالعه و نقاشی مشغولم.

وی افزود: در این شرایط شیوع ویروس کرونا دیگر امکان حضور در گالری، کتابخانه و انجام دیگر فعالیت های فرهنگی را نداریم ولی تلاش می کنم که کارهایم را با رعایت نکات بهداشتی همچنان در خانه دنبال کنم و کمتر بیرون بروم.

این استاد دانشگاه درباره برپایی نمایشگاه در سال ۹۹ بیان کرد: من معمولا نمایشگاه هایم را در نیمه اول سال برگزار می کنم ولی با توجه به این که فعالیت گالری ها مدتی است متوقف شده است و برنامه نمایشگاهی بسیاری از هنرمندان نیز در طول اسفند سال گذشته و فصل بهار در این گالری ها لغو شده است، بنابراین فکر می کنم زمان بازگشایی گالری ها، اولویت آنها با برگزاری نمایشگاه های لغو شده باشد و در حال حاضر فکر نمی کنم زمانی برای برگزاری نمایشگاه در سال جاری داشته باشم.

وی افزود: با وجود پیشروی ویروس کرونا و آزادی هایی که برای حضور مردم در اماکن مختلف داده می شود که به نظرم خیلی اشتباه است، به نظر نمی رسد که این شرایط شیوع ویروس کرونا تا پاییز سال جاری کاملا متوقف شود و در حال حاضر هم که همه فعالیت های فرهنگی و هنری تقریبا متوقف است.

این هنرمند نقاش با اشاره به تشابه شرایط امروز با دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: شاید شرایط امروز تا حدودی شبیه زمان جنگ باشد که به مدت هشت سال فعالیت های فرهنگی کمرنگ و گالری و نمایشگاه ها تعطیل بود و هنرمندان در داخل خانه کار هنری می کردند و آثارشان را روی هم تلنبار می کردند و امروز هم هنرمندان ناچارند همین کار را بکنند با این تفاوت که شرایط کنونی بدتر است. آن زمان کسب و کار به صورت محدود برقرار بود و امکان حضور و دید و بازدید فراهم بود اما اکنون همه چیز تلفنی و مجازی شده است و امکان دید و بازدید حضوری هم وجود ندارد و به نظرم شرایط بسیار بدتری نسبت به زمان جنگ را تجربه می کنیم.

مهدی حسینی در پایان درباره اثرگذاری کرونا بر آثارش گفت: کرونا به لحاظ موضوعی تاثیر چندانی روی آثارم نداشته است اما به هر حال در گوشه کناری خودش را نشان خواهد داد!

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است