توقف ۲ ماهه تولید فیلم «شهربانو»/ مادرانگی به چالش کشیده می شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۶

توقف ۲ ماهه تولید فیلم «شهربانو»/ مادرانگی به چالش کشیده می شود

مریم بحرالعلومی کارگردان فیلم سینمایی «شهربانو» درباره آخرین وضعیت این فیلم توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مریم بحرالعلومی کارگردان فیلم سینمایی «شهربانو» درباره آخرین وضعیت این فیلم توضیح داد: متاسفانه شیوع کرونا مراحل فنی فیلم را دچار وقفه کرد. تدوین به مرحله نهایی رسیده است اما تصمیم گرفته‌ایم برای ادامه کار دو ماهی را دست نگه داریم، چرا که سلامتی همکاران‌ در اولویت است. با توجه به بهبود نسبی اوضاع، در ادامه صداگذاری، آهنگسازی و انجام امور فنی را پیش رو خواهیم داشت.

این کارگردان درباره روند تولید این فیلم گفت: اگر در «پاسیو» زنانگی مطرح بود، این فیلم مادرانگی را به چالش می‌کشد و همین موضوع جسورانه، هر سرمایه‌گذار یا حامی مالی را دچار تردید و در واقع نوعی احتیاط می‌کرد که در نهایت، بنیاد سینمایی فارابی این جسارت را داشت تا کنار فیلم و ما بایستد.

وی افزود: از آنجا که فیلم اول خود یعنی «پاسیو» را به شکلی کاملا شخصی و در شرایطی آرام ساختم، تصور می‌کردم با اتفاقاتی هم که برای آن رخ داد مانند کسب سیمرغ در جشنواره جهانی فیلم فجر راحت‌تر بتوانم بودجه ساخت فیلم دوم خود را فراهم کنم، اما این کار آنچنان راحت نبود و نشد. خوشبختانه درصد عمده‌ای از همکاران پشت دوربین در «شهربانو» با فیلم «پاسیو» مشترک هستند و به اصطلاح با یک تیم تمرین‌شده همکاری داشتم که من را برای رسیدن به هدف در این مسیر سخت همراهی کردند.

بحرالعلومی درباره چگونگی به سرانجام رسیدن فیلم عنوان کرد: از پاییز ۹۷ با نویسنده روی متن فیلم کار کردیم و از تابستان ۹۸ به اتفاق پگاه احمدی تهیه‌کننده، درگیر جذب سرمایه و مهیا کردن شرایط تولید شدیم. مشارکت بنیاد سینمایی فارابی را یک گره‌گشایی در روند تامین مالی «شهربانو» می‌دانم که به عنوان کارگردان، سرمایه‌گذار و مجری طرح فیلم، بابت آن از مسئولان بنیاد سینمایی فارابی بسیار ممنونم.

کارگردان فیلم سینمایی «پاسیو» درپایان بیان کرد: «شهربانو» با همراهی تک‌تک دوستانم به مقصد رسید. به‌ویژه فرشته صدرعرفایی که جدا از توان بالای بازیگری به زعم من، از نظر اخلاق و تعهد حرفه‌ای هم یک الگوی کامل برای اهالی سینما است و با وجود حضور از پیش تولید تا پایان کار، حتی یک جلسه هم استراحت نداشت اما پر انرژی و صبور پای کار بود.

قصه فیلم سینمایی «شهربانو» به قلم پژمان تیمورتاش با مضمونی اجتماعی و مبتنی بر چالشی در یک خانواده روایت می‌شود.

فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، گلاره عباسی، سامان صفاری، محمد ولی‌زادگان، علی کیان ارثی و بهرنگ علوی و یوسف تیموری بازیگران «شهربانو» هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است