«سنجار» را بر اساس واقعیت می‌سازم/ اسارت یک زن در دستان داعش | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰
بیژن زرین در گفتگو با صبا:

«سنجار» را بر اساس واقعیت می‌سازم/ اسارت یک زن در دستان داعش

بیژن زرین کارگردان فیلم کوتاه «شوآن» از نگارش یک فیلمنامه بلند خبر داد.

بیژن زرین کارگردان فیلم کوتاه «شوآن» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فعالیت‌های اخیر خود توضیح داد: درحال حاضر مشغول نگارش یک فیلمنامه بلند سینمایی هستم که هنوز نگارش آن ادامه دارد و تمام نشده است.

این کارگردان درباره موضوع این فیلمنامه عنوان کرد: داستان این کار درباره کردهای ایزدی است که در عراق زندگی می‌کنند و به دست داعش نسل کشی شده‌اند. این فیلم زندگی یک زن کرد از قوم ایزدی را روایت می‌کند که همسر و فرزند دارد و اسیر داعش می‌شود و در مدت اسارت خود از یک سرباز داعشی صاحب فرزند می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که ایزدی‌ها به راحتی فردی را غیر از قوم خود درمیان خود نمی‌پذیرند و حتی موقع ازدواج حتی دختری به یک قوم کرد دیگر هم نمی‌دهند و این عقاید و رسم و رسومات به یکی از چالش‌های زن که نقش اصلی این داستان است تبدیل می‌شود.

وی افزود: این فیلمنامه زندگی یک زن را روایت می‌کند که چند سال اسیر داعش بوده است اما در نهایت موفق به فرار از دست آن‌ها می‌شود ولی باز هم دچار سختی‌هایی برای ادامه زندگی خود می‌شود.

این فیلمساز با اشاره به اینکه نامی که برای این فیلمنامه انتخاب کرده‌ «سنجار» است، عنوان کرد: این داستان کاملا بر اساس واقعیت و مستند است و واقعا این اتفاقات رخ داده‌اند.

این کارگردان با اشاره به اینکه نگارش این کار تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد، بیان کرد: زمانی که نگارش این فیلمنامه به پایان برسد و فیلمبرداری آن شروع شود به لوکیشن‌هایی نیز در خارج کشور مانند سوریه، عراق و آلمان نیاز داریم.

زرین در پایان عنوان کرد: درحال حاضر که به دلیل این وضعیت بیماری کرونا که در تمام دنیا وجود دارد برنامه ریزی دقیقی نمی‌توان انجام داد اما زمانی که فیلمبرداری کار شروع شود فکر می‌کنم ۲ تا ۳ ماه فیلمبرداری این زمان نیاز داشته باشد.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است