«بعد از این سه ماه…» در دست تولید است/ تمرکز بر کارکنان بخش بیمارستانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲

«بعد از این سه ماه…» در دست تولید است/ تمرکز بر کارکنان بخش بیمارستانی

«بعد از این سه ماه...» عنوان جدیدترین مستندی است که با موضوع بیماری کرونا به کارگردانی محمد عبدی‌زاده در دست تولید است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «بعد از این سه ماه…» عنوان جدیدترین مستندی است که با موضوع بیماری کرونا، به کارگردانی محمد عبدی‌زاده و تهیه‌کنندگی علی کفراش در دست تولید است.

این فیلم داستان تلخ و مرگبار یکی از شدیدترین همه‌گیری‌های تاریخ جهان را روایت می‌کند. ویروسی نوپدید که به‌سرعت از کشوری به کشور دیگر منتقل شده و موجب آلوده شدن و مرگ بسیاری افراد در جهان می‌شود.

محمد عبدی‌زاده  کارگردان «بعد از این سه ماه…» درباره ساخت این فیلم گفت: تئوری‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد چرا آنچه که به کروناویروس معروف شد، اینچنین پرسرعت گسترش پیدا کرد و بسیاری را به کام مرگ کشاند. برخی پزشکان بر این باورند که این ویروس توانایی منحصر به‌ فردی برای حمله به سیستم ایمنی بدن دارد، حال آن‌که برخی دیگر به عوامل محیطی مانند بهداشت ضعیف، مکان‌ها و بیمارستان‌های پُرازدحام و حتی دست‌ساز بودن این ویروس اشاره می‌کنند.

وی ادامه داد: مستند «بعد از این سه ماه…» بر کارکنان بخش بیمارستانی در خط مقدم کنترل و انقطاع ویروس کرونا متمرکز شده است. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه پزشکان می‌توانند با همه‌ی کمبودها، برای بسیاری از بیماری‌های کشنده راه درمان پیدا کنند. همچنین فیلم بر این نکته تاکید دارد که چگونه این بیماری‌ها در مناطق پُرجمعیت و فقیرنشین شیوع بیشتری دارند. جایی که ساکنان دسترسی کمی به مراقبت‌های بهداشتی روزانه دارند و در عین حال از اطلاعات عمومی اندکی هم درباره پیشگیری از این نوع بیماری‌ها برخوردارند.

کارگردان «بعد از این سه ماه…» تاکید کرد: این مستند ۵ گروه فعال را که نقش برجسته‌ای در مبارزه با ویروس کرونا داشتند، نمایه‌سازی می‌کند. فعالان اجتماعی، پزشکان، پرستاران، مسئولان بهداشت و درمان، گروه های جهادی.

عبدی زاده در پایان عنوان کرد: «بعد از این سه ماه…» به شکل شخصی و عاطفی، به زندگی‌های پشت آمارها ادای احترام کرده و تلفات و هزینه‌های کووید ۱۹ بر اعضای خانواده و کارکنان بیمارستانی را توسط دو تن از پزشکان و پرستاران که خود درگیر این ویروس بودند، روایت می‌کند.

 

عوامل تولید مستند «بعد از این سه ماه…» که در بیمارستان‌های مسیح دانشوری، سینا، شهدای تجریش، امام خمینی‌(ره)، دکتر شریعتی، روزبه، بهارلو، یاس، کامکار قم، آرامستان بهشت‌زهرا(س) و بهشت معصومه(س)، نقاهتگاه ایران مال و مراکز مختلف خیریه و گروه‌های جهادی فیلمبرداری شده است، عبارتند از: تهیه‌کننده و مجری طرح: علی کفراش، نویسنده و کارگردان: محمد عبدی‌زاده، پژوهش: لیلا محمدی، محمد عبدی‌زاده، مشاور کارگردان: زهرا ابطحیان، مشاور پروژه: نسرین امینیان، تصویربرداران: مجید یادگاری، شاهین عبدی‌زاده، محمد عبدی‌زاده، صدابرداران: حسین الماسی، احمد خاقانی، هماهنگی تولید: مهوش آگاهی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: لیلا محمدی، مدیر تولید: حسن نوری، عکاس: بهزاد راد، تدارکات: سهراب منتغمیان، مهدی اردکانی.

با روایت: زهرا ابطحیان، الهام کریمی، لیلا محمدی و با حضور: علی‌اکبر ولایتی (مشاور مقام معظم رهبری و رییس بیمارستان مسیح دانشوری)، بهرام سرمست (استاندار قم)، زهرا ابطحیان (فوق تخصص بیماری‌های عفونی در نقص ایمنی)، کریمی (رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران)، علیرضا زالی (رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)، محمدرضا قدیر (رییس دانشگاه علوم پزشکی قم)، حمیدرضا جماعتی (فوق تخصص بیماری‌های ریوی)، محمدرضا هاشمیان (فوق تخصص مراقبت‌های ویژه)، پیام طبرسی (فوق تخصص بیماری‌های عفونی در نقص ایمنی)،مسعود سلیمانی (پژوهشگر)، نسرین امینیان، بهروز فرزانگان (فوق تخصص مراقبت‌های ویژه)، مدرسی (فوق تخصص بیماری‌های همه‌گیر)، اسماعیلی (متخصص داخلی)، خداداد (رییس بیمارستان کامکار قم و مخصص بیماریهای عفونی)، آقاحسنی (متخصص بیماری‌های عفونی)، فخاران (متخصص بیماری‌های عفونی)،حنانه سیفیان (متخصص بیماری‌های عفونی)، الهام کریمی، هاجر عبدی، شهناز جعفری، سارا رضایی، زهرا تمدنی‌فر و…

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است