انتشار فصلنامه «روندهای جهانی»

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی، فصلنامه مطالعات میان رشته‌ای «روندهای جهانی» با هدف بررسی، تحلیل، پویش و پایش تغییرات و تحولات، مسائل و روندهای جهانی منتشر می‌شود.

سیدتقی کمالی، مدیرمسئول این فصلنامه با بیان این خبر گفت: گزارش، بررسی و تحلیل جنبه‌های گوناگون مسائل و روندهای جهانی اعم از اجتماعی، زیستی و سبک زندگی، اقتصاد، انرژی و محیط زیست، سیاست، جنگ و امنیت، اکتشافات، نوآوری‌ها و دستاوردهای بشری به منظور شناسایی و ردگیری پدیده‌ها و الگوها برای دستیابی به چشم‌انداز، سیاست‌ها و تصمیم‌ها از کارویژه‌های اساسی است که این نشریه با مشارکت متخصصان، آینده‌پژوهان، دانش‌گران و فناوران به آن می‌پردازد.

وی در پایان تصریح کرد: الزامات عصر حاضر مجهز بودن به بینش برای اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ها را ضروری ساخته است بر همین مبنا مطالعه تاثیرات گسترده روندها و رویدادهای محلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و بر هم کنش آن‌ها از طریق تحلیل و ارزیابی پیشران‌ها و ناپیوستگی‌ها، چالش‌ها و موانع و همینطور پرداختن به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و آثار و پیامدهای آن‌ها موضوعی است که در شکل دادن به کلان آینده‌ها و کلان روندها مورد توجه و واکاوی قرار می‌گیرد.

شورای علمی فصلنامه روندهای جهانی متشکل از صاحب نظران، اندیشمندان و استادان رشته‌های تخصصی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و راهبردی است.

علاقه‌مندان برای همکاری با فصلنامه روندهای جهانی نویسندگان، مترجمان، پژوهشگران و تحلیلگران می‌توانند مقالات، بررسی‌ها و گزارش‌های تحقیقاتی خود را به نشانی الکترونیک فصلنامه globaltrendsjournal@gmail.com  ارسال کنند.

انتهای پیام/