انتشار فصلنامه «روندهای جهانی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۲

انتشار فصلنامه «روندهای جهانی»

مدیر مسئول فصلنامه «روندهای جهانی» با اعلام خبر انتشار این نشریه، درباره رویکردهای آن توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی، فصلنامه مطالعات میان رشته‌ای «روندهای جهانی» با هدف بررسی، تحلیل، پویش و پایش تغییرات و تحولات، مسائل و روندهای جهانی منتشر می‌شود.

سیدتقی کمالی، مدیرمسئول این فصلنامه با بیان این خبر گفت: گزارش، بررسی و تحلیل جنبه‌های گوناگون مسائل و روندهای جهانی اعم از اجتماعی، زیستی و سبک زندگی، اقتصاد، انرژی و محیط زیست، سیاست، جنگ و امنیت، اکتشافات، نوآوری‌ها و دستاوردهای بشری به منظور شناسایی و ردگیری پدیده‌ها و الگوها برای دستیابی به چشم‌انداز، سیاست‌ها و تصمیم‌ها از کارویژه‌های اساسی است که این نشریه با مشارکت متخصصان، آینده‌پژوهان، دانش‌گران و فناوران به آن می‌پردازد.

وی در پایان تصریح کرد: الزامات عصر حاضر مجهز بودن به بینش برای اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ها را ضروری ساخته است بر همین مبنا مطالعه تاثیرات گسترده روندها و رویدادهای محلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و بر هم کنش آن‌ها از طریق تحلیل و ارزیابی پیشران‌ها و ناپیوستگی‌ها، چالش‌ها و موانع و همینطور پرداختن به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و آثار و پیامدهای آن‌ها موضوعی است که در شکل دادن به کلان آینده‌ها و کلان روندها مورد توجه و واکاوی قرار می‌گیرد.

شورای علمی فصلنامه روندهای جهانی متشکل از صاحب نظران، اندیشمندان و استادان رشته‌های تخصصی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و راهبردی است.

علاقه‌مندان برای همکاری با فصلنامه روندهای جهانی نویسندگان، مترجمان، پژوهشگران و تحلیلگران می‌توانند مقالات، بررسی‌ها و گزارش‌های تحقیقاتی خود را به نشانی الکترونیک فصلنامه globaltrendsjournal@gmail.com  ارسال کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است