روایت ازدواج و طلاق یک زوج در برنامه «دعوت»

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی برنامه، برنامه «دعوت» روز پنج‌شنبه 18 اردیبهشت داستان یک زوج را روایت کرد.

هدیه کفیلی یکی از مهمانان «دعوت» درآغاز برنامه از ماجرای آشنایی با همسرش گفت: دبیرستانی بودم و در مسیر مدرسه امیر من را دید و به خانواده‌اش گفت از من خواستگاری کنند. به خانواده‌ام نگفتم اما مادرم هرچه در دفترخاطراتم نوشته بود خواند و متوجه ماجرا شد.

وی از ماجرای مخالفت خانواده‌ها با این ازدواج گفت و توضیح داد: فکر می‌کردم نمی‌توانم بدون امیر زندگی کنم. مادرم می‌گفت درست را بخوان و زود تصمیم نگیر تو هنوز خیلی جوانی.

امیر خاکی اما ماجرای مخالفت خانواده همسر، تلاش برای پیدا کردن شغل و فراهم کردن شرایط ازدواج را اینگونه تعریف کرد: خانواده‌ها مخالف ازدواج ما بودند. پدر همسرم به من تذکر داد. مادرش هم مخالف بود اما درنهایت راضی شدند و با کمک آن‌ها ماشین خریدم و مشغول به کار شدم.

وی داستان زندگی که شروع نشده به جدایی انجامید را اینطور تعریف کرد: همسرم به من شک داشت و برای اینکه کمی او را اذیت کنم از خواهرم خواستم شماره تلفنم را به دختر دیگری بدهد. شوخی بدی بود و آن لحظه به این فکر نمی‌کردم که با این کار زندگی‌ام را از بین می‌برم.

کفیلی ادامه داد: اختلافات ما بیشتر شد و همسرم از من خواست برای اینکه کمی از هم فاصله بگیریم من از ایران بروم. پذیرفتم و با گریه ایران را ترک کردم. در هواپیما با یک مشاور آشنا شدم. بعد از چندماه امیر از من خواست برگردم و ابراز دلتنگی کرد. بعد از بازگشت برای گرم‌تر شدن زندگی، تلفنی و بدون اینکه به امیر بگویم با مشاوری که در هواپیما با او آشنا شده بودم صحبت می‌کردم‌. صحبت‌های تلفنی من با مشاور برای همسرم شک برانگیز شد؛ نمی‌خواستم همسرم تصور کند آن‌قدر در عشق او می‌سوزم که با یک مشاور صحبت می‌کنم. این سوءتفاهم و اختلافات در نهایت به جدایی ما انجامید.

در ادامه محمد برمایی به آمار طلاق در ایران اشاره کرد و گفت: ۱۴ درصد از طلاق‌ها در ایران در سال اول و به دلایلی مشابه دلایل مهمانان برنامه ما اتفاق می‌افتد.

در این برنامه مطرح شد: امیر که دو روز بعد از طلاق پشیمان شده، دست به دامان دوستان و آشنایان می‌شود تا وساطت کنند اما با مخالفت هدیه مواجه می‌شود. جدایی این زوج شش سال به‌طول انجامید و در این سال‌ها هرکدام زندگی خود را داشتند اما همچنان به یک‌دیگر علاقه‌مند بودند.

کفیلی از تغییراتی که در خود ایجاد کرد توضیح داد: سعی کردم خودم را تغییر بدهم. روی رفتار زنانی که زندگی موفقی داشتند دقت کردم و در لحظه‌های مختلف خودم را به جای آن‌ آدم‌ها تصور می‌کردم و فکر می‌کردم اگر من جای آنها بودم چه رفتاری داشتم‌. به این باور رسیدم که باید اعتماد به نفسم را تقویت کنم. خودم را دوست داشته باشم و فکر می‌کردم اگر خودم را دوست داشته باشم مورد تحسین دیگران نیز قرار می‌گیرم.

امیر خاکی و هدیه کفیلی با تغییراتی که در نگرش و رفتارشان ایجاد کردند پس از شش سال جدایی، رجوع کرده و زندگی مشترکشان را از نو آغاز کردند.

برنامه «دعوت» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز، سردبیری محمد پیوندی و اجرا و کارشناسی محمد برمایی هر شب ساعت 19:15 روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/