برپایی فستیوال موسیقی آنلاین ویژه ساز کمانچه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳

برپایی فستیوال موسیقی آنلاین ویژه ساز کمانچه

فستیوال موسیقی آنلاین ویژه ساز کمانچه با حضور داورانی از ایران و کشورهای منطقه برگزار می شود.

به گزارش سایت خانه موسیقی، مرکز تحقیق و تولید کمانچه «Aler Kamancha»  واقع در استانبول با تاکید برحفظ  سلامتی عمومی برای در خانه ماندن در دوران شیوع کرونا، با هدف ایجاد انگیزۀ مثـبت برای هنرمندان و هنردوستان، اقدام به برگزاری فستیوال موسیقی آنلاین جهانی با حضور داوران بین المللی کرده است.

در این راستا همچنین تصمیم بر ایجاد ارتباط فرهنگی هنری بین سازهای کمانچه ایرانی، کامانچا آذربایجان و کمانه ترکیه گرفته شد. این سازها هر کدام از یک خانواده هستند و در محیط فرهنگی وجغرافیایی متفاوت از یکدیگر تغییر یافته اند.

این فستیوال در دو بخش زیر ۲۵ سال و بالای ۲۵ سال اجرا خواهد شد و هدف اصلی نه رقابت، بلکه ایجاد فضای مطلوب برای هدایت انگیزۀ مثبت شرکت کنندگان است.

جوایز اهدایی برای شرکت کنندگان برتر برای نفر اول از بخش شرکت کنندگان زیر ۲۵ سال: یک عدد کامانچا از «Aler Kamancha» به ارزش ۴۰۰۰ دلار و برای نفر اول از بخش شرکت کنندگان بالای ۲۵ سال: یک عدد کامانچا از «Aler Kamancha» به ارزش ۴۵۰۰ دلار است.

هیات داوران این فستیوال عبارتند از علی اکبر شکارچی، اردشیر کامکار، عارف اسدالله اف، آرسلان حضرتی، گوکتوغ چلیک، حسام اینانلو، حسین یالچین، امامیار حسن او، محسن قربانی ، اوزان بیجان، اوزگور چلیک، سامر حبیبی، اوغور اونور.

هیات داوران این فستیوال به مناسبت افتتاحیه آن بیانیه ای منتشر کرده است که در بخش هایی از آن آمده است: «با تلاش و دعوت “Aler Kamancha” ما موسیقیدانان ونوازندگان سا زهای هم خانواده  کمانچه از کشورهای مختلف  جهان  بر آن شده ایم، برای بازسازی: امید و شوقِ زیستن و همچنین تقویت روحیه ی مقاومت و صبوری خانواده ها و ونوازندگان سازهای هم خانواده  کمانچه ی جهان، فستیوال موسیقی آنلاین را برگزار نماییم.

بیاییم مصمم باشیم مانند بهارِ طبیعت که زمستانِ سیاه و سفید را پشت سر گذاشته، مثل گل هایی که از دل سنگ بر آمده اند، پُر امید و پُر شوق به زندگی ادامه دهیم.

ما هیات داوران  ضمن ابراز تأسف و همدردی با کلیه کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند؛ همچنین ضمن ابراز خرسندی خود از برپائی فستیوال بین المللی موسیقی آنلاین، از کلیه کسانی که در برپائی این حرکت جمعی نقش داشته اند، بسیار سپاسگزاری می نمائیم.
بی تردید، حضور پُر شور شما در این فستیوال آنلاین، یکی از پُر خاطره ترین رویدادهای زندگی تان و یکی از اتفاقات افتخار آفرین و فعالیت هنری و کمانچه نوازی تان خواهد بود.»

آخرین مهلت ارسال آثار به فستیوال ۵ خرداد  (۲۵ مِی ۲۰۲۰) و تاریخ اعلام نتایج دهم خرداد (۳۰ مِـی ۲۰۲۰) است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام @alerkamancha مراجعه و فرم شرکت در فستیوال را از این لینک دریافت کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است