«دیدن این فیلم جرم است» تا پاییز اکران می‌شود/ اولویت با نمایش در سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
محمدرضا شفاه در گفتگو با صبا:

«دیدن این فیلم جرم است» تا پاییز اکران می‌شود/ اولویت با نمایش در سینما

تهیه‌کننده فیلم «دیدن این فیلم جرم است» درباره سرنوشت این فیلم و امکان اکران آنلاین آن توضیح داد.

محمدرضا شفاه تهیه کننده «دیدن این فیلم جرم است» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، درباره سرنوشت این فیلم که اواسط بهمن ماه سال ۹۸ پس از گذشت تقریبا یک سال از اولین درخواست اکران عمومی آن پروانه نمایش گرفت، توضیح داد: به لطف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فیلم یک سال از فرصت اکران عمومی خود را از دست داد و این اتفاق باعث شد ضربه بدی به فیلم و عوامل آن وارد شود، البته در نهایت با پیگیری های هر روزه و نامه‌نگاری‌های فراوان توانستیم بالاخره موافقت وزارت ارشاد را برای اکران عمومی فیلم کسب کرده و متقاضی اکران برای نوروز ۹۹ باشیم که به دلیل تعطیلی سینماها با شیوع بیماری کرونا فیلم به اکران عمومی نرسید.

وی افزود: برنامه‌ای که ما برای اکران درنظر داریم برای اولین فرصتی است که سالن‌های سینما باز می‌شوند و فکر می‌کنم میانه تابستان و یا ابتدای پاییز فرصتی برای اکران فیلم بوجود آید.

این تهیه‌کننده درباره طرح اکران آنلاین فیلم‌ها که این روزها درحال اجراست، عنوان کرد: اکران آنلاین نیز یک ظرفیت در کنار دیگر ظرفیت‌ها در پخش و اکران فیلم‌ها در حوزه سینما است و به تدریج جایگاه خود را پیدا خواهد کرد. این ایده مزاحمتی برای اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینما نخواهد داشت و برخلاف برخی تصورات که اکران آنلاین را رقیب اکران مرسوم سینمایی می‌بینند، این طرح مکملی برای شیوه همیشگی اکران در کشور می‌شود و با ورود اتفاقات و تکنولوژی‌های جدید می‌توان به سینما خوشبین بود.

شفاه در پایان درباره اینکه برنامه‌ای برای اکران آنلاین «دیدن این فیلم جرم است» درنظر گرفته شده است یا خیر، بیان کرد: فکر می‌کنم همچنان این فیلم فرصت اکران در سالن‌های سینما را دارد و امیدواریم در اکران سینمایی دیده شود. با تصمیم حوزه هنری و باشگاه فیلم سوره تصمیم گرفته شد که با پخش بهمن سبز فیلم برای اکران در سالن‌های سینما آماده شود و ممکن است در پایان اکران سینمایی، برای اکران آنلاین آن نیز تصمیماتی گرفته شود اما اولویت با اکران «دیدن این فیلم جرم است» در سینماها است.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است