درخواست سینماداران انگلیسی از دولت برای بازگشایی سینماها | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۲
آیا فیلم نولان صنعت سینما را نجات می‌دهد؛

درخواست سینماداران انگلیسی از دولت برای بازگشایی سینماها

انجمن امور سینمای بریتانیا از ارسال درخواستی به دولت این کشور برای بازگشایی سالن‌های نمایش در کمتر از 2 ماه دیگر، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، سینماداران انگلیسی درخواست رسمی خود برای دریافت اجازه بازگشایی سالن‌های سینما از اواخر ماه جون – حدود ۷ هفته دیگر – را  به دولت این کشور تقدیم خواهند کرد.

فیل کلپ رییس انجمن امور سینمای بریتانیا در گفتگو با ورایتی اعلام کرد: ما درخواستی را برای ارسال به دولت آماده کرده‌ایم که در آن با اشاره به قوانین محدود کننده بهداشتی، خواهان ساز و کاری شده‌ایم که به ما امکان بازگشایی سالن ‌های سینما تا اواخر ماه جون را می‌دهد. او افزود: البته این درخواست با در نظر گرفتن نگرانی‌های دولت از شیوع بیشتر ویروس کرونا تنظیم و هماهنگ است.

البته واضح است که تصمیم نهایی در این باره بر عهده دولت است که آیا بازگشایی سینماها می‌تواند بخشی از استراتژی کم کردن محدودیت‌های وضع شده باشد یا نه، ولی گویا سینماداران انگلیسی این اطمینان خاطر را دارند که آغاز ماه جولای زمانی مناسب برای این امر است.

منبع خبری به ورایتی اطلاع داده‌اند که در روزهای آینده قرار است جلسه‌ای سازنده میان بدنه سینمای انگلیس و دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش دولت این کشور برگزار شود و نتایج آن یکشنبه هفته آینده به اطلاع عموم رسد.

سینماداران مشتاق هستند تا با تست استراتژ‌ی‌های گوناگون بهداشتی خود را به موقع برای اکران «انگاشته – Tenet» آخرین اثر کریستوفر نولان در ماه جولای آماده کنند؛ فیلمی که گمان می‌رود باعث شوکی مثبت بر پیکره سینمای جهان شود.

تریلر «انگاشته» برادران ‌وارنر با برنامه از پیش تعیین شده نمایش عمومی در ۱۷ جولای، اولین فیلم مهم سینمای جهان محسوب می‌شود که قرار است در ماه‌های آینده اکران شود. بعد از این فیلم نولان، درام اکشن «مولان» دیزنی با قرار اکران در ۲۴ جولای دومین فیلم اصلی جریان سینما است که در صف نمایش قرار دارد.

اولین نشانه‌های بازگشایی سالن‌های سینما در قاره اروپا از حدود ۲ هفته پیش و با اعلام برنامه‌های کشورهایی چون جمهوری چک و نروژ برای گشودن درهای سالن‌های نمایش و به راه افتادن جریان تولید فیلم در ایسلند، ظاهر شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است