جنگ برای «کلنل» تمام نشده است/ همکاری با مستندساز ایرانی آمریکایی

پرستو کاردگر در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود توضیح داد: این روزها 2 سفارش با موضوع کودکان مهاجر آمریکایی از یک مستندساز ایرانی آمریکایی به نام شبنم پیریایی داشتم که درگیر ساخت پروژه‌هایی با تلفیق مستند و انیمیشن بود و بخش انیمیشن این کارها را من و یکی از همکارانم صادق جوادی برای این کارگردان ساختیم. این کارها بصورت مستقل فقط انیمیشن نیستند بلکه مستندی هستند که بخش‌هایی از آن به شکل انیمیت است و ما این بخش‌ها را کارگردانی و تولید کرده‌ایم اما فکر نمی‌کنم این کارها در ایران نمایش داده شوند.

وی افزود: به دلیل اینکه این مستندساز همزمان با کار کارگردانی شاعر هم هست بعضی از اشعار خود را برای بعضی کارگردان‌ها در دنیا فرستاده است تا هرکدام از آن‌ها یکی از این شعرها را بسازد و ما نیز انیمیشی تقریبا یک دقیقه‌ای را با نام فارسی «هیچکس به تنهایی نمی‌تواند نجات پیدا کند» برای یکی از اشعار این مستندساز ساختیم.

این انیماتور در بخش دیگر صحبت هایش درباره انیمیشن «کلنل» که نیمه اول سال 97 از پایان فیلمنامه آن خبر داده بود، توضیح داد: «کلنل» درباره یک پیرمرد تقریبا 80 ساله است که با اینکه سال‌ها از زمان جنگ گذشته است اما این پیرمرد همچنان در حال و هوای جنگ قرار دارد و با همان اورکت جنگی بر تن زندگی می‌کند و تفنگش را همیشه همراه خود دارد.

وی افزود: این انیمیشن نشان می‌دهد که 40 سال از پایان جنگ گذشته است اما ظاهر و زندگی «کلنل» تجسمی از جنگ است و با خاطرات جنایت‌هایی که در جنگ انجام داده دست به گریبان است.

این کارگردان درباره وضعیت فعلی این انیمیشن بیان کرد: این انیمیشن درحال حاضر در مرحله انیمیت قرار دارد و با تکنیک دو بعدی فریم بای فریم ساخته می‌شود به این معنا که هر فریم به شکل جداگانه باید کشیده و سپس رنگ‌آمیزی شود و در این کار طراح کانسپت‌ها شقایق صحرایی و انیماتور مهدی خلیلی هستند.

وی افزود: دلیل طولانی شدن ساخت این انیمیشن ابتدا وسواسی بود که برای نگارش فیلمنامه آن داشتم و همچنین قرار بر این بود این کار را بصورت مستقل بسازیم اما به تازگی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قرارداد بستیم و درحال جلو بردن کار هستیم.

کارگردان انیمیشن «ایکی» در پایان درباره زمان نمایش انیمیشن تقریبا 8 دقیقه ای «کلنل» عنوان کرد: ساخت «کلنل» تا پایان تابستان و یا پاییز به پایان می‌رسد و امیدواریم به جشنواره فیلم کوتاه تهران و یا دوسالانه انیمیشن تهران برسد.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/