اسباب بازی های پیکسار همچنان می تازند/ زور «انتقام جویان» به «آواتار» نرسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹

اسباب بازی های پیکسار همچنان می تازند/ زور «انتقام جویان» به «آواتار» نرسید

اسباب بازی های محبوب کمپانی پیکسار برای دومین آخرهفته متوالی صدرنشین باکس آفیس آمریکای شمالی شدند.

داستان اسباب بازیبه گزارش صبا به نقل از رَپ، «داستان اسباب بازی ۴» با وجود دو فیلم تازه وارد «آنابل به خانه می آید» و «دیروز» که به عنوان فیلم های جانشین موفق ظاهر شدند، به آسانی برای دومین آخرهفته متوالی صدرنشین باکس آفیس شد.

«داستان اسباب بازی ۴» در دومین آخرهفته اکرانش ۵۷٫۹ میلیون دلار فروخت و با اندک میزان فروش کمتر نسبت به قسمت قبلی این مجموعه که در هفته دوم اکرانش ۵۹ میلیون دلار فروخته بود، در جایگاه پرفروش ترین فیلم این هفته قرار گرفت.

این انیمیشن پیکسار در ۱۰ روزی که از اکرانش می گذرد مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به ۲۳۶٫۹ میلیون دلار رساند.

«داستان اسباب بازی ۴» در این هفته در آن سوی آب ها در هفت کشور از جمله فرانسه و ایتالیا به رقم فروش ۸۰٫۶ میلیون دلار دست یافت و بدین ترتیب مجموع فروش خود در سراسر جهان را به ۴۹۶٫۵ میلیون دلار رساند.

پس از انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» فیلم ترسناک «آنابل به خانه می آید» در جایگاه دوم پرفروش ترین های این هفته  قرار گرفت. این فیلم توانست ۲۰٫۳ میلیون دلار از ۳۶۱۳ سالن سینمایی که در اختیار داشت، بفروشد. این آخرین قسمت از مجموعه فیلم های «احضار» روز چهارشنبه اکران
خود را با ۱۱ میلیون دلار پیش از شروع آخرهفته آغاز کرده بود. بدین ترتیب «آنابل به خانه می آید» در پنج روز نخست اکرانش تا به حال ۳۱ میلیون دلار فروش داشته است.

نظرات درباره فیلم «آنابل به خانه می آید» متناقض بوده است، این فیلم در وبسایت روتن تومیتوز از منتقدان امتیاز ۶۰ درصد را گرفته در حالی که در وبسایت سینمااسکور از مردم امتیاز B- دریافت کرده است.

در جایگاه سوم باکس آفیس این هفته فیلم «دیروز» محصول یونیورسال و ورکینگ تایتل با ۱۷ میلیون دلار فروش قرار گرفت. این میزان فروش افتتاحیه برای دنی بویل کارگردان فیلم یک رکورد محسوب می شود.

فیلم «دیروز» که بودجه ای معادل ۲۶ میلیون دلار داشت پیش بینی می شد بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون دلار در نخستین آخرهفته اکران خود بفروشد.

جایگاه چهارم این هفته به «علاءالدین» با ۹٫۳ میلیون دلار فروش در ششمین هفته اکرانش رسید. مجموع فروش «علاءالدین» در سراسر دنیا به ۸۷۴ میلیون دلار رسید. بدین ترتیب لایو اکشن «علاءالدین» با گذر از فیلم «روز استقلال» به طور رسمی به عنوان پرفروش ترین فیلم کارنامه کاری ویل اسمیت تبدیل شد.

در جایگاه پنج پرفروش ترین های این هفته نیز «زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲» با هفت میلیون دلار فروش قرار گرفت.

«انتقام جویان: آخر بازی» نیز با اکران مجددش که شامل ۶ دقیقه از صحنه های حذف شده بود توانست در این هفته ۵٫۵ میلیون دلار به جیب بزند و مجموع فروش خود را به ۲٫۷۶ میلیارد دلار برساند. با این وجود «انتقام جویان: آخر بازی» برای رسیدن به «آواتار» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما همچنان ۲۶ میلیون دلار کم دارد.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است