جزییات دومین جشنواره پویانمایی تلویزیون اعلام شد/ احیای کارهای عروسکی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۶
توسط علی دارابی

جزییات دومین جشنواره پویانمایی تلویزیون اعلام شد/ احیای کارهای عروسکی

نشست خبری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران دوشنبه 10 تیر برگزار شد.
نشست خبری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران به گزارش خبرنگار صبا، نشست خبری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران که قرار است به میزبانی کرمانشاه برگزار شود، ظهر امروز دوشنبه ۱۰ تیرماه با حضور علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما در ساختمان اداری صداوسیما برگزار شد.
در ابتدای این نشست پوستر دومین جشنواره پویانمایی تلویزیون رونمایی شد.
سید عباس فاطمی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره،
محمدرضا شریفی رییس کمیته داوری جشنواره،
سید ارشاد میرشجاعی جانشین رییس کمیته داوریجشنواره در این نشست حضور داشتند.
ابتدای نشست علی دارابی بیان کرد: دومین جشنواره ملی پویانمایی و نخستین جشنواره برنامه های عروسکی ۱۸ تا ۲۰ تیر به میزبانی استانداری کرمانشاه برگزار می شود.
وی افزود: اهداف متعددی برای جشنواره در نظر گرفته شده و یکی از مهمترین ها این است که برگزاری جشنواره به معرفی جاذبه های استان کرمانشاه و این منطقه کمک کند. در دو هفته گذشته دیداری با  استانداد کرمانشاه داشتم و ایشان گفتند به دلیل برگزاری جشنواره در این استان همایش بین المللی اکوتوریسم روستایی در سال ۲۰۲۰ در کرمانشاه برگزار می شود که مهمترین دلیل برگزاری این همایش برگزاری جشنواره پویانمایی در این استان است.
معاون امور استان های صدا و سیما هفته بااعلام اینکه فرهنگی و هنری کرمانشاه از ۱۵ تیرماه به مدت یک هفته برگزار می شود، گفت: جشنواره پویانمایی با شعار «ایرانی پویا کرمانشاهی زیبا» از ۱۸ تیر آغاز می شود و ۱۵۳۰ اثر بررسی می شود که از ۳۵۵ اثر که به جشنواره راه می یابند ۶۵ اثر تندیس می گیرند.
نشست خبری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران
دارابی درباره اهداف جشنواره گفت: خود جشنواره پویانمایی با هدف فراهم آوردن رقابت سازنده برای فعالان عرصه پویانمایی شناسایی افراد و تشویق برنامه سازان و ایجاد انگیزه برای آنها و فرصتی برای بروز و کشف استعداد در استان های مختلف و احیای هنر در صنعت عروسکی و پویانمایی است. هم چنین فرصتی فراهم می شود برای خرید آثار و انتقال تجربه زیرا در این جشنواره کارگاه های آموزشی نیز برگزار می شود‌.
وی اضافه کرد: در صدا و سیما شعاری با عنوان نهضت پویا و رونق پویانمایی راه اندازی شد که بر اساس آن در سال گذشته ۱۶۰۶ اثر به جشنواره ارسال شد ولی امسال ۱۵۳۰ اثر که از بین آنها ۹۴۲ عنوان از بخش های خصوصی و غیردولتی است.
معاون امور استان های صدا و سیما ادامه داد: ۱۹ نفر از صاحب نظران و فعالان حوزه رسانه و انیمیشن شورای ما را تشکیل داده اند و آثار در ۶ بخش اصلی و ۶ بخش موضوعی مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین در جریان برگزاری جشنواره ۶ کارگاه و پنل آموزشی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه سیاست سازمان صدا و سیما این است که سقفی برای حوزه تولید انیمیشن و پویانمایی و عروسکی در نظر نمی گیرد، مطرح کرد: این عمل با توجه به آن است که کارهای عروسکی در کشور در حال از بین رفتن است. بهترین های کارهای مربوط به حوزه کودک و نوجوان کارهای عروسکی بودند که متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست. ما از کسانی که در ساخت عروسک و بازی دهندگی عروسکی و صداپیشگی فعالیت داشتند، تجلیل خواهیم کرد. همچنین از پیشکسوتان نیز در این جشنواره تجلیل خواهیم کرد.
دارابی با اعلام اینکه جشنواره امسال ۱۶ نفر برگزیده دارد که تندیس می گیرند و ۶۱ نفرتجلیل می شوند، گفت: در اختتامیه که روز ۲۰ تیر برگزار می شود و رییس صداوسیما در آن حضور خواهد داشت فرصت مناسبی برای تجلیل از هنرمندان بومی و پیشگامان انقلاب استان و چند تن از خانواده معظم شهدا خواهد بود.
دارابی در پایان از استانداری کرمانشاه نیز قدردانی کرد و گفت: ما قصد داشتیم جشنواره را در استان‌های کم برخوردار برگزار کنیم تا بتواند بستری برای ایجاد فضای گردشگری و معرفی جاذبه این استان ها بشود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است