نگارش فیلمنامه اولین فیلم بلندم تمام شد/ «احتمالات علی شمس» در تئاتر

علی شمسعلی شمس نویسنده و کارگردان درباره جدیدترین فیلم کوتاه خود به نام «ریست» در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: مراحل فنی این فیلم کوتاه به پایان رسیده و پخش جهانی آن آغاز شده است.
وی درباره دیگر فعالیت های خود گفت: درحال حاضر ترجمه کتابی را برای نشر نیماژ برعهده دارم و هم چنین در حال نگارش نمایشنامه «احتمالات علی شمس» هستم که قصد دارم آن را خودم روی صحنه ببرم ولی هنوز بازیگران آن و زمان اجرا مشخص نیست.
شمس با اشاره به اینکه قبلا یک بار وقت اجرای این نمایشنامه را از تئاتر شهر گرفته بوده است، بیان کرد: پیش از این تئاترشهر تاریخی را برای اجرا مشخص کرده بود که بنا به درخواست من لغو شد چون می خواهم در یک بازه پنج تا شش ماهه و با فراغ خاطر تمرین تئاتر خود را انجام دهم.
وی افزود: اکنون درحال رایزنی با تئاترشهر هستیم تا تاریخ جدیدی برای اجرای نمایش مشخص کنیم.
کارگردان نمایش «وقتی خروس غلط می خواند» با بیان اینکه قصد دارد اولین فیلم بلند خود را نیز بسازد بیان کرد: به تازگی نگارش فیلمنامه را تمام کردم و بعد از اتمام کارهای ترجمه کتاب و فعالیت هایم در تئاتر، اولین فیلم بلند خودم را می سازم، اما هنوز بازیگران و عوامل فیلم مشخص نیستند.
شمس در پایان درباره موضوع فیلم بلند خود گفت: برخلاف تئاترهایم، در سینما بیشتر دوست دارم سراغ مسایلی بروم که در جامعه شکلی استثنا دارد؛ نقطه ای که باعث می شود آدم ها دنیا را از یک گوشه دیگر و با یک چشم انداز متفاوت ببینند. فیلم های کوتاه من هم همین طور بوده است و دست روی موقعیت هایی می گذارم که الزاما نباید در جامعه قاعده مند باشند. درفیلم بلندم هم به یک زمینه اجتماعی که در جامعه کمتر عمومی و قاعده مند هست، می پردازم.
ریحانه مقدم