خرید حق پخش فیلمی هیجان‌انگیز درباره یک ماجرای واقعی تایلندی

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، کمپانی متروگلدوین مایر حق پخش فیلم «13 زندگی» به کارگردانی ران هاوارد را خرید.

داستان فیلم به ماجرای واقعی اسارت ۱۲ پسر بچه و مربی آن‌ها در عمق ۱۰۰۰ متری زمین در تایلند می‌پردازد. این گروه که برای گشت و گذار به غار ‌«Tham Luang» رفته بودند بر اثر بارش بارانی سیل‌آسا و به راه افتادن سیل در غار محبوس شده و راه خروج آنان مسدود می‌شود.

گروه امداد به دلیل بالا آمدن سطح آب و وجود جریان‌های آبی شدید، با دشواری‌های‌ زیادی برای پیدا کردن محل دقیق این افراد و نجات آن‌ها مواجه بود. سرانجام پس از ۲ هفته و تلاش تیمی متشکل از بیش از ۱۰۰ غواص، ۹۰۰ نیروی پلیس و ۲۰۰۰ سرباز تمامی ۱۳ فرد گرفتار در این غار نجات پیدا کردند.

ویلیام نیکلسون، فیلمنامه‌نویس برنده جایزه اسکار فیلم «گلادیاتور» کار نگارش این اثر جدید را برعهده دارد.

پاملا ابدی از مدیران ارشد MGM در بیانیه‌ای در این باره گفت: هم‌یاری‌ خانواده‌های تایلندی، دولت، جامعه کشاورزان و همسایگان محلی با تیم بین‌المللی غواصانی برای نجات 12 مرد جوان و مربیشان، نمونه‌ای از یک کار گروهی خارق‌العاده بود. متروگلدوین مایر عمیقا بابت همراهی ران هاوارد و تهیه‌کنندگان این پروژه و سهیم کردن مخاطبان در این داستان واقعی و فوق‌العاده درباره ماجرای برگرداندن 13 انسان به خانواده‌هایشان، مفتخر است.

ران هاوارد نیز در بیانیه‌ای در این باره گفت: این فیلم یک مورد مطالعاتی درباره شجاعت و کار امدادی داوطلبانه است. شجاعت کسانی که در غار گیر افتاده بودند، غواصان، مقامات دولتی و افراد محلی که برای غلبه بر مشکلی به ظاهر لاینحل که چشم جهانیان را به خود جلب کرده بود، گرد هم جمع شدند.

«13 زندگی» یکی از چندین پروژه در جریان در هالیوود برای روایت این داستان واقعی است. مینی سریالی از تیم سازنده «آسیایی‌های خرپول» برای نتفلیکس از دیگر پروژه‌هایی است که در این باره در جریان است.

 

اشکان مزیدی