مجموعه داستان تازه قباد آذرآیین آماده شد/ کرونا در «شب مشوش»

قباد آذرآیین نویسنده و منتقد ادبی در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثار تازه خود بیان کرد: قرنطینه شرایطی ایجاد کرد که هم جنبه های مثبت و هم منفی به دنبال داشت. یکی از جنبه های مثبت شیوع ویروس کرونا برای من این بود که داستان های نیمه تمام و نانوشته ای داشتم که در این ایام به آنها سروسامان دادم و دو داستان کرونایی هم نوشته ام که یکی از آنها با عنوان «لابیرنت» در روزنامه آرمان به تازگی منتشر شد.

وی با اشاره به مجموعه داستانی که آماده انتشار کرده است، افزود: مجموعه داستانی را آماده انتشار کرده ام که شامل حدود 35 داستان کوتاه است و این داستان ها را در روزهای قرنطینه ویرایش و بازنویسی کردم و احتمالا تا خردادماه آنها را آماده انتشار خواهم کرد و به ناشر خوام سپرد.

این نویسنده درباره عنوان مجموعه داستان تازه اش بیان کرد: عنوانی که در حال حاضر برای آن انتخاب کرده ام، «شب مشوش» است اما احتمال دارد که تغییر عنوان داشته باشد و نام یکی دیگر از داستان های کتاب را برای آن انتخاب کنم.

وی افزود: برخی از داستان سال ها از زمان نوشتن آن می گذشت و نیاز به ویرایش و نگرش تازه داشت که در همین روزهای قرنطینه و شیوع کرونا آنها را بازنگری کردم و برخی از داستان ها هم تازه هستند و موضوعات کرونایی دارند از جمله «شب مشوش» که یکی از داستان های این کتاب است و با موضوع کرونا نوشته ام.

آذرآیین در پایان درباره ناشر کتاب تازه اش گفت: هنوز ناشری برای انتشار این مجموعه داستان انتخاب نکرده ام.

آذرآیین  از جمله نویسندگان بومی ایران است که داستان‌هایش عموما درباره اقلیم و خواستگاه او یعنی منطقه مسجدسلیمان و همچنین موضوع استخراج نفت از این منطقه نفت‌خیز است.

«چه سینما رفتنی داشتی یدو!»، «داستان من نوشته شد»، «من… مهتاب صبوری»، «زنده به عشق»، «عقرب‌ها را زنده بگیر» و «هجوم آفتاب» از جمله آثاری است که تاکنون از این نویسنده جنوبی منتشر شده است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/