قطعه «کرونا» را براساس حس و حال این روزها نوشتم/ از یورش تا زندگی نو

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر که در ایام کرونا هم مشغول فعالیت آهنگسازی بوده است در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: من همیشه در حال آهنگسازی و نوشتن هستم ولی در ایام قرنطینه تمام وقت خودم را به ساختن موسیقی اختصاص دادم و یک قطعه به نام «کرونا» نوشتم و همچنان تصمیم دارم در ایامی که مجبور هستیم در خانه بمانیم از فرصت استفاده کنم و بیشتر موسیقی بسازم.

وی با اشاره به اینکه قطعه «کرونا» را براساس حس و حال خود نوشته است، تاکید کرد: زمانیکه بیماری کرونا همه جا را فرا گرفت تصمیم گرفتم اثری بسازم که مناسب حس و حال این دوره باشد به همین دلیل این اثر شامل سه قسمت است که قسمت اول «یورش» نام دارد و عنوان قسمت های بعدی «مرگ» و «زندگی نو» است.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: قطعه «کرونا» را هفته گذشته در صفحه اینستاگرام منتشر کردم که با استقبال مخاطبان مواجه شد. کرونا سبب هرج و مرج و مرگ شده است ولی من مطمئن هستم این شرایط پایدار نخواهد بود و بعد از اینکه این بیماری از بین رود همه انسان ها یک زندگی جدیدی را تجربه می کنند.

این رهبر ارکستر افزود: انسان ها با وجود بیماری کرونا متوجه شدند که باید از زندگی خود استفاده کنند زیرا همه ما فرصت کمی برای زندگی کردن داریم پس باید از این فرصت بیشتر استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: در ایام قرنطینه بیشتر مردم به کمک هنر به آرامش رسیدند و همه ما متوجه شدیم که هنر ماندگار است و سبب تسلی روح انسان می شود. من به همه پیشنهاد می کنم بیشتر به هنر به ویژه موسیقی توجه کنند زیرا موسیقی هنر والایی است و به کمک آن می توانیم روح خود را به آرامش برسانیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/