وضعیت ساخت و بازسازی سینماهای حوزه هنری/ شرق تهران نیاز به پردیس داشت

محمود کاظمیمحمود کاظمی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» که مسئولیت تجهیز سینماهای حوزه هنری را برعهده دارد و به تازگی احداث سینمایی در منطقه حکیمیه تهران را آغاز کرده است درباره اینکه آیا ساخت پردیس سینمایی در این منطقه تهران بازدهی مالی دارد، گفت: به نظر من هر جایی از ایران می تواند دارای یک سالن سینما باشد و از آنجا که در منطقه شرق تهران سالن سینما برای نمایش فیلم کم داریم فکر می کنم این سینمای جدید با استقبال روبه رو می شود. البته شاید سالن هایی مانند فرهنگسراها که در اختیار شهرداری است باشد اما سالنی به عنوان سینما در این منطقه نداریم.
وی ادامه داد: بالاخره در منطقه حکیمیه هم خانواده هایی زندگی می کنند که باید سالن سینما داشته باشند و از اکران فیلم های روز بهره مند باشند تا راحت تر بتوانند به سینما بروند و دیگر لازم نباشد هزینه اضافی برای رسیدن به سالن سینما در مناطق دیگر متحمل شوند.
 
به گفته کاظمی، پروژه ساخت سالن سینما در حکیمیه تهران با همکاری حوزه هنری، مجموعه رایمون و موسسه بهمن سبز برای ساخت یک سالن نمایش در حال انجام است که اگر استقبال مردم خوب بود سالن های دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی همچنین درباره دیگر فعالیت موسسه بهمن سبز برای تجهیز سالن های سینما توضیح داد: در حال حاضر یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و تجاری در سیاهکل گیلان داریم که امیدوارم در چند ماه آینده به بهره برداری برسد.
مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» افزود: ساری مرکز استان مازندران دارای یک سالن سینما بیشتر نیست پس برای مردم انتخاب بیشتری برای دیدن فیلم برایشان وجود داشته باشد، سالن شماره دو سینما سپهر ساری تا یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد. همچنین سالن دو و سه سینما بهمن تهران را در دست آماده سازی داریم که سالن دو این سینما به طور کامل بازسازی و سالن سه ایجاد خواهد شد. سینما استقلال تهران هم با اینکه سرگروه است اما دارای یک سالن سینما است که در چند ماه آینده به سه سالن تبدیل خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به تاکید حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر اینکه از امکانات سازمان تبلیغات اسلامی در سی و دو استان استفاده شود تا مردم بتوانند از سینما بهره لازم را ببرند، تصریح کرد: در حال حاضر به هفت شهر رسیده ایم که در اولویت اول شهرهایی مانند شهرری، ورامین، شهرکرد، سقز، بابلسر، قزوین و گرگان هستند که سالن های سازمان تبلیغات اسلامی در آنها به بهره برداری خواهد رسید.
یاسمن رئیسی یکتا