گالری محسن زودتر از نیمه خرداد باز نمی‌شود/ فروش آنلاین کتاب آثار هنرمندان | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۶
احسان رسول اف در گفتگو با صبا:

گالری محسن زودتر از نیمه خرداد باز نمی‌شود/ فروش آنلاین کتاب آثار هنرمندان

مدیر گالری محسن با اشاره به این که سال خوبی از نظر اقتصادی پیش روی گالری ها و هنرمندان نیست، فروش آنلاین انتشارات این گالری را تجربه خوب اما ناخواسته ناشی از شیوع ویروس کرونا ذکر کرد.

احسان رسول اف مدیر گالری محسن در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره برنامه های این گالری برای دوران پساکرونا بیان کرد: ما هنوز برنامه ای برای بازگشایی نداریم و باید تا پایان ماه رمضان صبر کنیم تا ببینیم شرایط چگونه است و بعد برای بازگشایی تصمیم گیری کنیم. ما نگران سلامت همه مردم، مخاطبان، هنرمندان و کارکنان گالری هستیم و به همین دلیل هنوز به بازگشایی فکر نکرده ایم و فکر نمی کنیم شرایط مناسبی برای بازگشایی فراهم شده باشد.

وی درباره برگزاری نمایشگاه مجازی و فروش آنلاین آثار هنری اظهار کرد: نمایشگاه مجازی نداریم اما برنامه نمایش و فروش آنلاین آثار را محدود به مجموعه داران و کلکتورها داریم و به جز آن در زمینه انتشارات گالری هم به صورت فروش آنلاین از طریق صفحه اینستاگرام گالری محسن فعالیت داریم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی هم از سوی مخاطبان روبرو شده است.

این گالری‌دار افزود: فراخوان دوره سوم پروژه های گالری محسن را نیز از طریق فضای مجازی منتشر کرده و در اختیار علاقه مندان جوان قرار داده ایم.

رسول اف درباره تجربه فروش آنلاین کتاب آثار هنرمندان در فضای مجازی توضیح داد: در زمینه انتشارات فکر نمی کنم گالری دیگری در این زمینه فعالیت داشته باشد ولی گالری محسن سال های بسیاری است که کتاب آثار هنرمندانش را منتشر می کند و در این شرایط کنونی این کتاب ها را از طریق صفحه اینستاگرام گالری محسن برای فروش آنلاین عرضه کرده ایم که  با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان به ویژه در شهرستان ها روبرو شده است و از طریق پست کتاب را برایشان ارسال کرده ایم که این میزان استقبال با توجه به تخفیفی که برای این کتاب ها در نظر گرفته ایم، برای ما تجربه بسیار خوب و جذابی بود.

این مدیر گالری افزود: در زمینه انتشار کتاب آثار هنرمندان بیش از ۷ سال است که فعالیت می کنیم ولی فروش آنلاین نداشتیم که در این شرایط این شکل از فروش را هم تجربه کردیم و اتفاق خوبی بود.

رسول اف درباره تبعات شیوع ویروس کرونا بر گالری ها و فروش آثار هنری بیان کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا بسیاری از نمایشگاه ها لغو شده و میزان فروش آثار هنری هم پایین آمده است که اتفاق خوبی نیست و ما هم نگران مشکلات اقتصادی پس از این ماجرا هم هستیم چرا که بخش فرهنگ و هنر اولین بخشی است که در این بحران ها دچار آسیب می شود و نخستین چیزی است که در شرایط بحران اقتصادی از سبد خانواده ها کنار گذاشته می شود و این شامل همه بخش های فرهنگی و هنری کشور از کتاب و موسیقی و تئاتر گرفته تا گالری ها و آثار هنری می شود و به طور یقین سال اقتصادی خوبی را در بخش فرهنگ و هنر کشور در پیش رو نخواهیم داشت.

مدیر گالری محسن همچنین تصریح کرد: ویروس کرونا تجربه ناخواسته ای را هم برای ما به همراه داشت و به هر حال تلاش می کنیم که گالری را همچنان سرپا نگه داریم و در زمان مناسبی که امکان حضور مخاطبان فراهم شد، نمایشگاه های عقب مانده و لغو شده را دوباره برگزار کنیم. نمایشگاه هایی که بعد از دو سال کار یک هنرمند برای نمایش در برنامه بهار گالری محسن برنامه ریزی شده بود و اکنون این امکان فراهم نیست.

وی یادآور شد: به هر حال مشکلات همیشه هست و اکنون هم با یک مساله و مشکل جهانی روبرو هستیم که فشار اقتصادی ناشی از آن به هنرمندان و گالری ها هم وارد می شود ولی این که تصور کنیم همه چیز سیاه است، درست نیست و هر مساله ای به هر حال تجربه ای را با خود به همراه دارد که چیزهای تازه ای از آن یاد بگیریم

رسول اف در پایان درباره پیش بینی خود از زمان بازگشایی گالری محسن بیان کرد: ما به طور قطع زودتر از نیمه خرداد امکان بازگشایی نخواهیم داشت.

عکس کنار خبر از سید هاتف حسینی است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است