مدرسه تلویزیونی ایران گامی موثر برای رسیدن به عدالت آموزشی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه تلویزیونی ایران گامی موثر برای رسیدن به عدالت آموزشی است

وزیر آموزش و پرورش حضور معلمان باتجربه در مدرسه تلویزیونی ایران را گام موثری برای نزدیک شدن به عدالت آموزشی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، به طور سرزده با حضور در استودیوی شبکه آموزش سیما از پشت صحنه ضبط درس علوم تجربی پایه هشتم مدرسه تلویزیونی ایران بازدید و با عوامل آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار صمیمانه که مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما نیز وزیر آموزش و پرورش را همراهی می کرد، گزارشی از روند تولید آن ارائه شد.

حاجی میرزایی با تبریک روز معلم به معلمان مدرسه تلویزیونی ایران، حضور معلمان باتجربه در مدرسه تلویزیونی ایران را گام موثری برای نزدیک شدن به عدالت آموزشی و دسترسی های عادلانه تر به فرصت های آموزشی عنوان کرد.

وی گفت: همه چیز معلمی عشق است و یک معلم همه سروکارش با اشرف مخلوقات است و تربیت انسانها کار بسیار بزرگ و با ارزشمندی است و هیچ شغلی به غنا و عمق معلمی نیست.

وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از مدیر و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران در شبکه آموزش سیما اظهار کرد:  از همان روز اول اجرای این طرح جز تعهد، دلسوزی و اشتیاق فراوان چیز دیگری شاهد نبودم.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود به بعد دیگر مدرسه تلویزیونی ایران اشاره کرد و یادآور شد:  یکی دیگر از ویژگی‎های آموزش‎های تلویزیونی ترویج و تبلیغ نوعی آموزش در بین معلمان است که به مهارت های تدریس آنها نیز کمک خواهد کرد و به نوعی می توان گفت مدرسه تلویزیونی ایران یک دوره آموزشی برای معلمان نیز محسوب می‌شود.

احمدی افزادی، مدیر شبکه آموزش سیما نیز با اشاره به بازخورد مدرسه تلویزیونی ایران در بین خانواده‌ها، گفت:  روز گذشته چندین فیلم از سلیمانیه عراق برای ما ارسال شده که در یکی از این فیلم ها دانش آموز خطاب به ما گفته بود که من از کلاس‌های مدرسه تلویزیونی ایران استفاده می‌کنم و معلمان برایمان این تصاویر را ضبط کرده و ارسال می‌کنند.

مدیر شبکه آموزش سیما با اشاره به عدالت آموزشی ایجاد شده با آغاز به کار مدرسه تلویزیونی ایران بیان کرد: مدرسه تلویزیونی ایران باعث شده سبک همگن و همسان از عدالت آموزشی را به نمایش گذاشته و این سبک تدریس یکسان را در کشور ترویج می‌دهد و این اتفاقی بسیار مطلوب محسوب می‌شود.

احمدی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد کرد که دانشگاه فرهنگیان، واحدهایی را به بررسی کیفی ضمن خدمت، آموزش ضمن خدمت و… اختصاص دهد و از این طریق اقدام کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است