مرگ ناگهانی نویسنده مخالف رییس‌جمهوری مصر در زندان/ السیسی مسئول است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱

مرگ ناگهانی نویسنده مخالف رییس‌جمهوری مصر در زندان/ السیسی مسئول است

نویسنده کلیپ انتقادی علیه رییس جمهوری مصر در زندان این کشور در 24 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فیگارو، شادی حبش (Chadi Habache) نویسنده کلیپ انتقادی علیه عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر در ۲۴ سالگی در زندان درگذشت.

حبش روز گذشته در سن ۲۴ سالگی در زندان طره همانجایی که محمد مرسی رییس جمهوری سابق مصر نیز چندی پیش در آن از دنیا رفت، درگذشت.

این نویسنده مصری ماه مارس ۲۰۱۸ به جرم «پخش اخبار کذب» بازداشت شده بود. بنا به اعلام سازمان های مردم نهاد در کشور مصر نزدیک به ۶۰ هزار زندانی سیاسی وجود دارد.

حبش بعد از ساخت کلیپی با محتوای ترانه ای علیه عبدالفتاح السیسی به زندان فرستاده شده بود.

احمد الخواجه وکیل این نویسنده خبر درگذشت وی را در زندان قاهره تایید کرد. این وکیل اما درباره علت درگذشت حبش توضیحی نداد. او تنها گفت: حبش چند روزی حال جسمانی مناسبی نداشت و در بیمارستان بستری بود، وی شب گذشته پس از بازگشت به زندان از دنیا رفت.

شادی حبش در اکتبر ۲۰۱۹ نامه ای نوشته بود که در آن از حمایت نشدنش در دوران زندان شکایت کرده بود. او در این نامه که با اعلام خبر درگذشتش در فیسبوک منتشر شد، نوشته بود: زندان مرا نمی کُشد، این تنهایی است که مرا می کُشد، من به حمایت شما نیاز دارم تا تسلیم نشوم، من آهسته آهسته هر روز دارم می میرم.

دبیر موسسه حقوق بشر قاهره در واکنش به خبر درگذشت شادی حبش در توییتی به انتقاد از عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر پرداخت و او را «مسئول مستقیم» مرگ این نویسنده خواند.

تصویر خبر مربوط به کلیپ تولید شده توسط شادی حبش نویسنده مصری است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است