«ژیوار» آماده کنسرت‌های پساکرونا/ به سراسر ایران می‌رویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱
ژیوار شیخ الاسلام در گفتگو با صبا:

«ژیوار» آماده کنسرت‌های پساکرونا/ به سراسر ایران می‌رویم

ژیوار شیخ الاسلام می گوید آماده برگزاری کنسرت های گروه «ژیوار» پس از شرایط کرونایی است.

ژیوار شیخ الاسلام خواننده و سرپرست گروه «ژیوار» در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: کنسرت گروه «ژیوار» سوم اسفند ماه سال گذشته در تالار وحدت برگزار شد که آخرین کنسرت سالن تالار وحدت بود و بعد از آن تمامی کنسرت ها به دلیل بیماری کرونا لغو شد.

به گفته وی، بسیاری از مخاطبان با اینکه بلیت خریده بودند ولی به سالن کنسرت نیامدند.

این خواننده با اشاره به اینکه کنسرت گروه «ژیوار» در سنندج لغو شده است، تاکید کرد: قرار بود ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه در سنندج به صحنه رویم ولی به خاطر سلامتی مخاطبان کنسرت را لغو کردیم. همچنین کنسرت هایی در شیراز، بندرعباس، کیش و…برای سال جدید در نظر داشتیم که تمامی کنسرت ها لغو شد و قرار است به محض تمام شدن این بیماری کنسرت ها برگزار شود.

سرپرست گروه «ژیوار» درباره قطعاتی که قرار بود اجرا کنند، خاطرنشان کرد: قطعاتی که قرار بود در این کنسرت ها اجرا شود در دستگاه نوا، همایون، راست پنجگاه و… بر مبنای اشعاری از هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، مولانا، شفیعی کدکنی و… ساخته شده اند.

خواننده گروه «ژیوار» درباره اعضا و نوازندگان گروه افزود: آهنگسازی و تنظیم قطعات این آثار به عهده محمدعلی نجف‌پور بوده و همه آنها برای گروه بانوان «ژیوار» ساخته شده است. در صورت برگزار شدن کنسرت ها پس از کرونا، سوگل خجسته، یاسمن شاه‌حسینی، شیوا عابدی، صبا جمالی، زهرا نادری، سپیده عظیمی و… به‌عنوان نوازنده و سوگل خجسته، شیوا عابدی و… به‌عنوان همخوان با من همکاری می‌کنند.

وی در پایان گفت: در این کنسرت ها از سازهای نی، عود، قانون، کمانچه، دف، دهل، دایره، تنبک و… استفاده خواهد شد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است