همکاری زوج هنری «وضعیت سفید» در سریال «سرباز»/ محبوبیت تکرار می‌شود؟

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، شبکه سه سال گذشته سریال «برادرجان» به کارگردانی محمدرضا آهنج، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که ملودرامی اجتماعی مذهبی بود و برای پخش در ماه رمضان سال ۱۳۹۸ تهیه و تولید شده بود، روی آنتن رمضانی برد و امسال قرعه به سریال «سرباز» خورده است.

26 بهمن ماه بود که سریال «می جان» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده و تهیه‌کنندگی سعید پروینی به عنوان سریال ماه رمضانی شبکه سه معرفی شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف تصویربرداری، تهیه‌کننده این مجموعه انصراف خود را از پخش این سریال در شب‌های ماه رمضان اعلام‌ کرد و در نهایت سریال «#سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست، نویسندگی حمید نعمت الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی راهی آنتن شبکه سه شد.

مجموعه تلویزیونی «#سرباز» که یک عاشقانه حماسی را روایت می‌کند در 10 تیرماه 97 کلید خورد و پس از 19 ماه تصویربرداری در شهر مشهد به پایان رسید. این سریال نیز در زمان ساخت پس از یک سال تصویربرداری در تهران، شهرستان‌های این استان و همچنین شهرهای مختلف استان خوزستان، خراسان و کشور عراق، به دلیل نبود بودجه لازم و مشکلات مالی متوقف و دوباره پس از مدتی از سر گرفته شد.

از نکات جالب توجه این سریال تصویربرداری در لوکیشن‌های متعدد و شهرهای مختلف چون تهران، لواسان، ساوه، قم، زاهدان، اهواز، خرمشهر، آبادان، زابل، قزوین، دماوند، پرند، مشهد و همچنین در کشور عراق است.

همچنین حضور بازیگران پیشکسوت از جمله اسماعیل محرابی و رویا تیموریان در کنار بازیگران جوان این مجموعه مانند نیما شعبان نژاد و جواد خواجوی که بیشتر با دوبله‌هایش در فضای مجازی معروف است، از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است.

این سریال قصه‌های به‌روزی دارد و حتی سال گذشته بخش‌هایی از این فیلمنامه با توجه به حوادث پیش آمده در کشور دچار تغییر شد. «#سرباز» قرار بود در بخش‌هایی به زلزله‌زدگان کرمانشاه بپردازد اما در اردیبهشت ماه سال ۹۸ با توجه به سیل خوزستان این بخش از فیلمنامه از کمک به زلزله زدگان به سیل زدگان تغییر کرد.

«#سرباز» اولین سریالی است که هادی مقدم دوست آن را کارگردانی کرده است. همچنین این مجموعه دومین همکاری وی با حمید نعمت الله پس از سریال «وضعیت سفید» است با این تفاوت که آنجا حمید نعمت الله علاوه بر نوشتن کار در کنار هادی مقدم دوست کارگردانی این مجموعه را نیز برعهده داشت. حالا باید دید حضور این دو زوج هنری در کنار یک دیگر می‌تواند تجربه خاطره انگیز «وضعیت سفید» را تکرار کند یا نه.

این سریال که در ۵۰  قسمت ساخته شده، پس از اتمام شب‌های ماه رمضان نیز به پخش خود در شبکه سه سیما ادامه خواهد داد.

آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان، نیما شعبان‌نژاد، سیاوش خیرابی، علی عامل هاشمی، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، گلوریا هاردی، افسانه کمالی، جواد خواجوی، فرحناز منافی ظاهر، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی، مهدی مستبصری و … از بازیگران این مجموعه هستند.

«#سرباز» حکایت سرباز وظیفه ای به نام یحیی و همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی اش است. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع».

سایر عوامل این سریال عبارتند از نویسنده:‌ حمید نعمت‌الله، ‌ هادی مقدم‌دوست، دستیار کارگردان:‌ سعید بیات، مدیر برنامه‌ریزی: وحید کاشی، مدیر تولید: حمیدرضا حاجی زاده، مدیرتصویربرداری: محسن فلاحی، تدوین: خشایار موحدیان و سعید سیاح، صدابردار: علی عدالت دوست، صداگذار: امین شریفی، طراح صحنه: بابک پناهی، طراح‌ لباس: شادی رستگار طراح گریم: مرتضی کهزادی، عکاس: حسن هندی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/