عروسک‌هایی یادآور «لبخند زمین» ساخته می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹

عروسک‌هایی یادآور «لبخند زمین» ساخته می‌شوند

پوستر جدید نمایشگاه عروسک‌های «لبخند زمین» که در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می‌شود، رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پوستر جدید فراخوان نمایشگاه «لبخندِ زمین» منتشر شد، رویدادی که در سال جهش تولید و با حمایت شورای نظارت بر اسباب‌بازی و مشارکت مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و استودیو «عروسک نیلشید» برگزار می‌شود.

پس از انتشار این فراخوان، پژوهشگاه صنایع دستی و گردشگری و کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در ایران به جمع حامیان معنوی این رویداد پیوستند.

نمایشگاه عروسک‌های «لبخند زمین» در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می‌شود که در بخش تخصصی در بردارنده‌ عروسک‌هایی است که با هر جنس و ابعادی به مفهوم «لبخندِ زمین» اشاره داشته باشد.

انتخاب مواد و ابعاد ساخت عروسک‌های «لبخندِ زمین» برای علاقه‌مندان آزاد است و موادی که برای ساخت این عروسک‌ها استفاده می‌شود باید از پارچه، چوب، پاپیه‌ماشه، انواع خمیر مجسمه، گل، گچ و ترکیبی از مواد در دسترس و به‌ویژه طبیعی و دوست‌دار طبیعت باشد.

همچنین عروسک‌ها باید به صورت خلاقانه و ابداعی ساخته شود و عروسک‌های کپی به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

علاقه‌مندان تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ فرصت دارند عکسی از عروسک‌های خود به شماره واتس‌اپ ۰۹۹۱۲۴۷۸۷۶۷ ارسال کنند وو پس از داوری و انتخاب اولیه بر اساس ویژگی‌های یاد شده، عروسک‌ها به دبیرخانه ارسال شود.

نمایشگاه بخش تخصصی که در آن آثار عروسک‌سازان حرفه‌ای ارزیابی می‌شود، پس از پایان شیوع بیماری کرونا و عادی شدن شرایط جامعه برگزار و تاریخ آن نیز در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین در پایان برگزاری این نمایشگاه گواهی حضور با تاییدیه از حامیان به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

 علاقه‌مندان برای ارسال اثر به بخش عمومی که برای گروه کودک و نوجوان و خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، می‌توانند دست به ساخت عروسک با موضوع «لبخند زمین» با هر جنس و ابعادی بزنند و از آن در فرمت jpg و با پس‌زمینه سفید عکاسی و آن را ارسال کنند.

آثار ارسالی و منتخب این بخش در نمایشگاه مجازی و سایت و صفحه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی به نمایش در خواهد آمد.

همچنین حامیان معنوی این رویداد، اعلام آمادگی کرده‌اند تا برگزارکنندگان را در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغ، برپایی نمایشگاه در فضاهای دیگر و معرفی آثار به علاقه‌مندان در حوزه‌های کاری خود یاری کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است