ساعت پخش برنامه «+چرخ» شبکه ۴ تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، از امروز 13 اردیبهشت ماه پنجمین قسمت «+چرخ» ساعت 14:30 با بررسی ساختار ویروس‌ها از شبکه‌ چهار پخش خواهد شد.

در این برنامه حافظ آهی مجری-کارشناس «+چرخ» با رضا ماه‌منظر، کارشناس ارشد زیست‌شناسی و مروج علم درباره‌ زنده یا مرده بودن ویروس‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.

دانشمندان سال‌ها درباره‌ زنده یا مرده بودن ویروس‌ها، این موجودات کوچک و آلوده تردید داشته‌اند. به‌طور مثال در یکی از استدلال‌ها آنها معتقدند ویروس بدون سلول قادر به تکثیر و تولید مثل نیست و اگر حیات را با این تعریف در نظر بگیریم که موجود زنده چیزی است که بتواند به‌طور مستقل تولید مثل کند، پس ویروس‌ها را نمی‌توان زنده دانست اما اگر با کمی تغییر بگوییم موجودی که می‌تواند با کمک چیز دیگری از خود کپی تولید کند، در این صورت می‌توان ویروس‌ها را زنده دانست.

«+چرخ» در این روزهای شیوع ویروس کرونا، در این قسمت از این ویژه‌برنامه ساختار ویروس‌ها و صحت و سقم زنده بودن یا نبودن ویروس‌ها را بررسی می‌کند.

مجله‌ تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسایل روزمره‌ زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«+چرخ» در ماه مبارک رمضان، شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 14:30 به‌صورت زنده و تکرار آن ساعت 20:30 همان روز از شبکه‌ چهار پخش می‌شود.

مجری «+چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را برعهده دارند.

انتهای پیام/