برگزاری فستیوال بداهه‌نوازی به آبان ماه موکول شد/ انتشار «کوارتت کاسته» بعد از کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵
مدیر انتشارات هرمس در گفتگو با صبا:

برگزاری فستیوال بداهه‌نوازی به آبان ماه موکول شد/ انتشار «کوارتت کاسته» بعد از کرونا

رامین صدیقی از لغو شدن چهارمین فستیوال بداهه نوازی در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

رامین صدیقی مدیرانتشارات هرمس در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: فستیوال بداهه نوازی هر سال اواخر مرداد ماه برگزار می شد ولی به دلیل بیماری کرونا تصمیم گرفتیم دوره چهارم این فستیوال را آبان ماه سال جاری برگزار کنیم.

مدیر انتشارات هرمس با اشاره به اینکه بیماری کرونا به همه مردم جهان آسیب زده است، تاکید کرد: چند هفته ای است که با موسیقیدان ها در سراسر دنیا در اینستاگرام انتشارات هرمس به صورت زنده مصاحبه می کنم و تنها دلیلم این است که بدانیم فقط مشکلات کرونا شامل حال ما نمی شود بلکه همه با این مشکلات در سراسر دنیا دست و پنجه نرم می کنند.

صدیقی در ادامه افزود: تا الان با سه موزیسین سوئیسی، سوئدی و آلمانی مصاحبه کردم و قرار است این هفته با یک موزیسین هلندی گفتگو کنم که در این گفتگوها هنرمندان ایرانی متوجه می شوند نباید احساس تنهایی کنند و ناامید شوند همان طور که این موزیسین ها می گویند در کشورشان هنرمندان این موضوع را پذیرفته اند و می دانند یک هنرمند باید به مردم امید دهد.

وی همچنین اظهار کرد: متاسفانه زمانی که می گوییم صنعت موسیقی خوابیده است و خیلی ها بیکار شده اند، مردم تصور می کنند که هنرمندان در رفاه کامل هستند، در حالی که برای اجرای یک کنسرت فقط یک نفر مدنظر نیست. مثلا زمانی که سالار عقیلی یا یک خواننده دیگر روی صحنه می رود فقط درآمد یک نفر مدنظر نیست، بلکه ۲۰ نفر دیگر هم هستند که از این راه امرار معاش می کنند. به عنوان مثال صدابردار یا کسی که بلیت می فروشد از نظر مالی مانند خیلی از مردم هستند و این بیکاری شامل حال این افراد هم می شود.

مدیر انتشارات هرمس در ادامه بیان کرد: همه ما باید در این روزها همدیگر را درک کنیم و بدانیم همه در یک وضعیت قرار داریم. پس با همدلی و درک بیشتر کاری کنیم بتوانیم راحت تر از این شرایط عبور کنیم.

وی در پایان گفت: تمامی تولیدات انتشارات هرمس متوقف شده است و بعد از بیماری کرونا آثار جدید منتشر می شود. به عنوان مثال قرار بود آلبوم «کوارتت کاسته» خرداد ماه منتشر شود و تمامی کارها انجام شده بود ولی تصمیم گرفتیم انتشار این اثر موسیقایی را به زمان دیگری موکول کنیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است